ערוץ 2: ראש הממשלה אהוד אולמרט החליט להדיח את שר הביטחון עמיר פרץ מתפקידו

(עדכון) - לשכת אולמרט הכחישה את הדיווח לאחר איחור של יותר משעתיים * הערכות: אם שרי העבודה יפרשו מהקואליציה בעקבות פיטורי פרץ, יחל אולמרט במו"מ עם הליכוד בדרך לצירופו לקואליציה * מקורבים לפרץ: מדובר בספין תקשורתי * גורמים בליכוד אינם מכחישים כי ינהלו מו"מ לכניסה לקואליציה באם שרי העבודה ימצאו עצמם מחוץ לה

לאחר איחור של יותר משעתיים, הכחישה לשכת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, את הדיווח בערוץ 2, כי אולמרט החליט להדיח את שר הביטחון, עמיר פרץ, מתפקידו. לפי הדיווח במהדורת החדשות המרכזית של הערוץ, החליט ראש הממשלה לפטר את שר הביטחון באם זה לא יתפטר מרצון. עם זאת, מסרו בלשכת ראש הממשלה, כי הנושא כלל אינו עומד על הפרק.

גם מזכיר הממשלה, ישראל מימון, הצטרף הערב להכחשות, ומסר כי אין כל כוונה מצד ראש הממשלה לבצע מהלך שכזה.

ההערכות הן, כי אם שרי העבודה יפרשו מהקואליציה בעקבות פיטורי פרץ, יחל אולמרט במו"מ עם הליכוד בדרך לצירופו לקואליציה. ח"כ יוסי ביילין, יו"ר מפלגת מרצ-יחד, אמר כי שום פיטורים לא יצילו את ממשלת אולמרט הכושלת.

יו"ר סיעת העבודה בכנסת, יורם מרציאנו, ושר התיירות יצחק הרצוג, המקורבים לעמיר פרץ, מסרו כי מדובר בספין תקשורתי, בניסיון לשנות את כותרות העיתונים של מחר. לטענתם, היה חשש בסביבתו של ראש הממשלה כי כותרות העיתונים מחר ידברו על פרשית השחיתות ברשות המיסים והסתעפויותיה, ולכן הידיעה על שינויים פרסונליים בממשלה, אשר נועדה כאמור לשנות את הכותרות.

גורמים בליכוד לא הכחישו כי ייכנסו לקואליציה באם שרי העבודה ימצאו עצמם מחוץ לה. עם זאת, בשיחות שקיימו הגורמים בליכוד עם מקורות בפמליית ראש הממשלה בשארם א-שייח', הכחישו הגורמים בפמליה את ידיעת ההדחה של פרץ.

נזכיר, כי לפני כשנתיים, במטרה למנוע את הכותרות המביכות הנוגעות לכישלון העברת תקציב המדינה עקב אי-התייצבות קואליציונית מצד שרי ש"ס, פיטר ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, את שרי ש"ס, ובכך שינה את הכותרות בעיתונים, שהתרכזו במהלך מנהיגותי מבריק של שרון ולא בהתרכזות בכישלון העברת התקציב.