שתי רקטות קסאם נורו הבוקר לעבר שדרות: מספר אנשים לקו בחרדה

מתגבשת ההערכה כי הירי הבוקר לעבר ישראל בוצע בעקבות פעולת צה"ל ברמאללה אמש, בה נהרגו 6 אזרחים פלשתינים

שתי רקטות קסאם נורו הבוקר לעבר שדרות, אחת מהן נפלה בחצר של בית מגורים, נזק נגרם לבית וכמה בני אדם לקו בחרדה ומטופלים על ידי צוותים רפואיים.

רקטה נוספת נפלה בלול של אחד הקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב, נזק נגרם למבנה, אך לא ידוע על נפגעים. ירי הרקטות מהרצועה התחדש בימים האחרונים לאחר שקט יחסי מתחילת השבוע: אמש נחתה רקטה שנורתה מרצועת עזה צפונית למעבר ארז אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הערכה: הירי הבוקר - בעקבות מות 6 האזרחים אמש

מתגבשת ההערכה כי הירי הבוקר לעבר ישראל בוצע בעקבות פעולת צה"ל ברמאללה אמש, בה נהרגו 6 אזרחים פלשתינים. האירוע אמש גרם למתח רב בשטחי יהודה ושומרון, השפיע על המצב הרגיש ברצועה ואפילו גרם למתיחות בין ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לנשיא מצרים חוסני מובארק, בפגישתם בשארם א-שייח.

לפני 3 ימים, בשעות הבוקר, נורתה פצצת מרגמה מרצועת עזה שנחתה סמוך למעבר קרני - נהג משאית ששהה באזור המחסום נפצע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. כמו כן, נזק רב נגרם למשאית - למרות הירי נשאר המעבר פתוח.

את השבוע פתחו הפלשתינים בשיגור של שתי רקטות קסאם לעבר שטחי ישראל: רקטה אחת נורתה לכיוון אשקלון אולם נחתה בשטחי הרשות הפלשתינית. הרקטה הנוספת נחתה בשטחי המועצה האזורית שער הנגב, זאת בסמוך לאחד הקיבוצים - בשני המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק.