אלופת ההפרות: מוקדי קנס את HOT בגין שילוב תוכן שיווקי מוגזם ב"האלופה"

נקנסה ב-90 אלף שקל, בעיקר בשל פרסום ביה"ס אנקורי ומותגי הטוטו והווינר

רגע לפני סיום תפקידו, מטיל יורם מוקדי, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, קנס של כ-90 אלף שקל על חברת הכבלים HOT, זאת בגין תוכן שיווקי בטלנובלה "האלופה". הקנס ניתן בעיקר בגין ההפרות שנעשו בשילוב תוכן שיווקי של בית הספר אנקורי, לגביו נרשמה ההפרה הבוטה ביותר, אך גם בעניין הטוטו ומשחקי הווינר.

במכתב ששלח מוקדי ל-HOT בתחילת השבוע, הוא קובע כי האזכורים בתוכנית לבית הספר אנקורי היו מכוונים, חסרי הצדקה תוכניתית של ממש ובעלי אופי שיווקי מודגש, ושולבו בעלילה הן באופן מילולי ישיר, הן באופן עקיף והן באופן ויזואלי במספר רב של סצינות, ובכלל זה הצגת תיק עם מדבקת שם ולוגו אנקורי.

במכתבו הדגיש מוקדי, כי האזכורים המפורשים לבית הספר מבהירים מעל לכל ספק כי מדובר באנקורי. "השיא נעוץ בשילוב בתוך הדיאלוגים עצמם במספר רב של מקרים, יתרונות ביה"ס האקסטרני (ובכלל זה התאמת מערכת שעות, שליחת חומר לימודים, אפשרות שילוב בין תחומים שונים ויחס אישי)", כתב מוקדי.

מוקדי מתייחס גם לאזכורים למותגי "הטוטו" ו"ווינר" בסדרה, שהיו לטענתו מוגזמים. "אומנם המותגים 'טוטו' ו'ווינר' מהווים חלק מציאותי מעולם הכדורגל בו עוסקת הסדרה, אולם המינון הרב, הן של האזכורים המילוליים והן של האזכורים הויזואליים (פוסטרים, טפסים, שולחנות וכסאות ממותגים ושלט התחנה), ובכלל זה במקומות בהם היה ניתן להימנע מהשימוש המפורש בשם המותג או בצילומו, חורג מהשימוש הסביר במותגים ובכך מהווה קידום עניינים ופרסומת של המותגים".

זו אינה הפעם הראשונה שנרשמת הפרה ל-HOT בגין שילוב תוכן שיווקי ב"אלופה". בעבר היה זה עם אופנת קאפה אולם מאז, חולצות השחקנים אשר לובשים קאפה מטושטשות ולא בולטות כמו בעבר.

כפי שנחשף לפני שנה ב"גלובס", הטוטו חתם על הסכם לתוכן שיווקי ב"אלופה" בהיקף של כמיליון שקל. אולם, בעקבות הפרסום הפעילו היוצרים לחץ כבד לביטול ההסכם, שאכן בוטל, ובמקומו גובש הסכם שיתוף פעולה מחודש אשר בו נכלל התוכן השיווקי של הטוטו בצורה מינורית יותר.

מוקדי אמר בהתייחס להחלטה, כי "העובדה כי החלטנו להסדיר את התוכן השיווקי בערוצים הייעודיים (ערוץ 9 ו-24) אינה גורעת מהאיסור הקיים לגבי שידורי הכבלים. לפיכך, לצד חובתנו להסדיר את הנושא, אנחנו צריכים גם לאכוף את הכללים הקיימים".

מ-HOT נמסר בתגובה, כי "קיבלנו את פניית המועצה עוד במהלך שידור 'האלופה' וביצענו את השינויים הדרושים בהתאם להוראות המועצה.HOT הקפידה בעבר ותמשיך להקפיד גם בעתיד לקיים את הוראות המועצה".