ועדת האיתור למנכ"ל הרשות השנייה תזמן את כל המועמדים שעמדו בתנאי הסף

זאת, ככל הנראה, בעקבות ריבוי התלונות שהצטברו בשבועיים האחרונים מצד מתמודדים שנפסלו ע"י הוועדה בשלב הראשון

בעקבות האיומים לפניה לבג"ץ, ועדת האיתור למנכ"ל הרשות השנייה בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, החליטה לזמן את המעומדים אשר עונים על תנאי הסף, אותם פסלה בשלב הסינון הראשוני, לפגישות אישיות עם חברי הועדה. כך נודע ל"גלובס". מדובר בכ-27 מעומדים, אשר רק מתוכם עלו רק עשרה לשלב המיון השני שהיה אמור להיערך היום (א').

כפי שפורסם לפני מספר ימים ב"גלובס", שלושה מעומדים שהגישו מועמדותם לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה ונפסלו על-ידי ועדת האיתור עומדים לעתור לבג"ץ כנגד הוועדה וכנגד משרד התקשורת. המעומדים הם אתי חסיד, אורן טוקטלי ומיכל ארבל, אולם צפוי כי אליהם היו מצטרפים חברים חדשים זאת במידה והוועדה לא היתה מזמנת את אותם מעומדים שעומדים בתנאי הסף ושנפסלו להופיע בפני הוועדה.

חסיד אמרה בעניין זה לפני מספר ימים, כי "מעבר לעובדה שאף אחד מאיתנו לא קיבל על פסילתו הודעה מהוועדה וקראנו על כך שנפסלנו רק בתקשורת, יש פה פגם מנהלי חמור ואנו מתכוונים לעתור לבג"ץ. אני מניחה שיהיו גורמים נוספים שיצטרפו אלינו. הפגם המנהלי הוא שעומדים לבחור לתפקיד מישהו לגמרי פוליטי. פרסמו רשימה של עשרה אנשים שמקשטים אותה, במטרה לבחור מישהו שאינו ראוי מקצועית. בעתירה לבג"ץ יש אינטרס ציבורי, לא אינטרס פרטי שלי".

ביום רביעי האחרון פנתה גם עמותת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה לעצור את המכרז. אומ"ץ, ביקשה את התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה וזאת לצורך מניעת השתלטות פוליטית על רשות בעלת תפקיד כה חשוב בתחום התקשורת בישראל.

כאמור, מבין 27 מועמדים שהגישו מועמדותם לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה, תפקיד המאויש מזה למעלה משמונה חודשים על-ידי מנכ"ל בפועל, בחרה ועדת האיתור בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, עשרה מועמדים, שמתוכם ייבחרו שניים-שלושה אשר יובאו להכרעת שר התקשורת. עשרת המועמדים שעלו לשלב זה הם צבי אלוש, שמעון אלקבץ, אבי חפץ, מנשה סמירה, איילת מצגר, יוליה שמואלוב-ברקוביץ, דרור שטרנשוס, חיימון גולדברג, דוד שיינין ומשה לוינסון.