יום רביעי רצוף של החלשות לדולר היציג: שערו נקבע ברמה של 4.219 שקלים

[ לאתר המט"ח ][ לטבלת שערים מצטלבים ] השיל היום 0.07% * שערו היציג של האירו נקבע ברמה של 5.473 שקלים - עלייה של 0.12%

המסחר במט"ח ננעל היום במגמה מערובת לשקל שהתחזק מול הדולר ונחלש מול האירו.

הדולר שנסחר במהלך היום בהתחזקות מול השקל, עבר בסוף היום להחלשות של 0.07% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.219 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע ברמה של 5.473 שקלים - עלייה של 0.12% משערו היציג אתמול.

אתמול (ב') פורסם שמדד המחירים לצרכן בדצמבר נותר בלא שינוי, זאת בניגוד לציפיות לירידה של 0.1%-0.2% ברמת המחירים בדצמבר. אחד הגורמים המרכזיים לירידת המחירים במשק הוא ייסוף השקל מול הדולר כמו גם נפילת מחירי האנרגיה.

עתה רווחות הערכות שנגיד בנק ישראל יוסיף לנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה ויוריד את הריבית במשק לקראת סוף החודש ב-0.25% ל-4.25%. הורדת ריבית של 0.5% נראית פחות רלוונטית.

סקירת Easy-Forex

השווקים בארה"ב אמש (שני) היו סגורים לרגל "יום מרטין לותר קינג" ולכן המסחר היה דליל יחסית ולא נרשמו תנודות משמעותיות. ללא נתונים חשובים, הציפיות לריביות של הבנקים המרכזיים נשארו המניע המרכזי של השוק.

נתוני התעסוקה ומכירות קמעונאיות חזקים בשבוע שעבר הורידו את ציפיות השוק להורדת הריבית על ידי הבנק הפדרל ריזרב בטווח הקרוב.

השוק ינסה לדלות רמזים בנתונים הכלכליים שיפורסמו בהמשך השבוע לגבי מגמת הכלכלה של ארה"ב והציפיות לרמת הריבית.

מדד הייצור של הבנק הפדרלי בניו-יורק אשר אמור להתפרסם היום, צפוי להראות על האטה ביחס לחודש הקודם.

ולזירה המקומית: יעד האינפלציה של ישראל הינו בין 1%-3% וככל הנראה הפער בין המדד בפועל לבין היעד נובע מהיחלשות הדרסטית של הדולר מול השקל. נגיד הבנק, סטנלי פישר ציין לפני שבוע כי האינפלציה צפויה לחזור לתחום היעד רק לקראת סוף שנת 2007. עקבות המדד השלילי, עלו ציפיות השוק להורדת ריבית נוספת של רבע אחוז.

סקירת פינוטק

דולר/שקל: אמש פורסם בישראל מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר אשר היה ללא שינוי מה שמסכם את שנת 2006 באינפלציה שלילית של 0.1%, לראשונה מזה שלוש שנים.

"הבנק המרכזי אכן יכול להמשיך את המדיניות המוניטרית של הורדת ריבית המשק, אך ב-0.25% בלבד, זאת על רקע נתוני האינפלציה אשר היו מעל צפי השווקים," מסר כלכלן בכיר מבנק גדול בישראל. כעת נסחר השקל סביב הרמות של 4.2205 אל מול הדולר.