הירושה של שלמה ינאי למכתשים-אגן: תפסיד ברבעון הרביעי כ-40 מיליון דולר; המניה יורדת כ-4%

[ לאתר המעו"ף ] [ לפורום מעו"ף ] על פי אזהרת הרווח תבצע מכתשים אגן הפרשות חשבונאיות בהיקף של 50-55 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2006 * ציינה כי היקף המכירות שלה לרבעון הרביעי יעמוד על 420 מיליון דולר בהשוואה למכירות של 405 מיליון דולר ברבעון המקביל

חברת האגרוכימיה מכתשים אגן , מקבוצת אי.די.בי הפתיעה היום את קהל המשקיעים עם אזהרת רווח חמורה שפרסמה לאחר סיום המסחר בבורסה.

על פי אזהרת הרווח תבצע מכתשים אגן הפרשות חשבונאיות בהיקף של 50-55 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2006. הפרשה שכזו תעביר את החברה להפסד צפוי של 35-40 מיליון ברבעון הרביעי של השנה.

עם זאת, החברה ציינה כי היקף המכירות שלה לרבעון הרביעי יעמוד על 420 מיליון דולר בהשוואה למכירות של 405 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההודעה הדרמטית של מכתשים אגן היא בבחינת ניקוי אורוות שמבצעת ההנהלה החדשה בחברה בראשותו של אברהם ביגר וזאת לאחר שהמנכ"ל הקודם של החברה שלמה ינאי עזב את החברה לטובת אחד התפקידים הנחשקים במשק - מנכ"ל חברת טבע.

ההפרשות שביצעה מכתשים אגן מתחלקות למעשה ל-4 חלקים עיקריים: הפרשות בגין תביעות משפטיות הפרשות בגין תוכנית לפרישת עובדים הפחתות בשווי הוגן של זכויות רישוי במוצרים, והפרשות לחובות מסופקים.