הנקראות ביותר

תפקיד חייה

אולה שור-סלקטר צריכה להגיד תודה לאנטיגונה: התפקיד שהיא עושה בהצגה הפך אותה לכוכבת הצעירה החדשה של התיאטרון הישראלי > טל פרי שמע ממנה למה היא כל כך אוהבת את הבמה ("אני חייבת את המגע הישיר") ושונאת את מדורי הרכילות ("זו חשיפה שלא נותנת לי כלום"), וגם על התפקיד הבא שלה ב'קברט' " ראיון מיוחד

רגע לפני שעלתה לבמה הגרסה החדשה ל'אנטיגונה', החליטה השחקנית אולה שצ'ור לתקן עוול היסטורי, פרי טעות ברישום של פקיד במשרד הקליטה. את שם משפחתה שצ'ור החליפה ל-שור ("ככה זה היה במקור. כשעלינו לארץ ממה שהייתה ברית-המועצות הפקיד הוסיף בטפסים צ' בטעות") ואליו צירפה את סלקטר, שם נישואיה לשחקן מיכה סלקטר.

מעכשיו אימרו: אולה שור-סלקטר, ואין עיתוי הולם יותר לעדכון, מתפקיד עסיסי, ששחקניות דרמטיות בכל רחבי העולם נושאות אליו עיניים.

אנטיגונה, גיבורת הטרגדיה היוונית הקלאסית של סופוקלס שנכתבה ב-422 לפנה"ס, היא על פניו תפקיד חייה (לפחות בשלב זה) של אולה שור-סלקטר, שזכתה לאהדת המבקרים ומובילה נבחרת קליברים הכוללת בין השאר את יגאל נאור, אהרון אלמוג, יוסי גרבר, יוסף כרמון והילה פלדמן.

"זו עבודת צוות", היא מתעקשת כשאני מנסה לתאר אותה כ'כוכבת', "למחזה קוראים 'אנטיגונה', אבל אני ממש לא מרגישה שהכול על הכתפיים שלי. ליגאל נאור, שעושה את קריאון, יש תפקיד גדול באותה מידה".

כמה פעמים במהלך השיחה תדגיש אולה את העובדה, שרק לפני חמש שנים התחילה את דרכה המקצועית בתיאטרון המקומי. פרק זמן, שבמהלכו רשמה ברזומה מקבץ תפקידים בלתי נשכחים - בהצגות 'מעיין הכבשים', 'המלביש', 'עיר הנפט', 'ביבר הזכוכית', 'ציפור שחורה', 'קוויאר ועדשים' ו'יתוש בראש'.

אנטיגונה, גם אם שור-סלקטר מנסה לטשטש זאת, היא הדובדבן שבקצפת, תפקיד שמקפיץ אותה למעמד שחקנית התיאטרון הצעירה המובילה בארץ.

"היו לי שיחות מרתוניות על הדמות עם הבמאי חנן שניר", היא אומרת, "הוא חשב שאנטיגונה היא פנאטית. בעיני היא אדם שמוכן ללכת עד הסוף בשביל הדברים שהיא מאמינה בהם. במקרה הזה, כבוד המת. אחיה נהרג בשדה הקרב אחרי שהוביל מרד. קריאון, השליט החדש, אוסר לקבור את הגופה. מבחינתה, צו הלב עומד מעל צו המדינה. זה אח שלה, לא משנה מה עשה, והיא תקבור אותו גם במחיר חייה שלה".

" זו אינה פנאטיות?

"פנאט הורג בשביל מה שהוא מאמין בו. איש עקרונות מוכן להיהרג. זה ההבדל בעיני. אנטיגונה לא רוצה לפגוע באף אחד, היא לא רוצה למות, היא לא מבינה למה אף אחד מאנשי העיר לא תומך בה. היא גם אישה שאיבדה הכול. אין לה בעצם מה להפסיד, חוץ מחיי אחותה, שעליה היא מגינה עד הרגע האחרון".

" בכל פעם שמעלים בתיאטרון המקומי מחזה קלאסי השאלה שחוזרת על עצמה היא: "זה עדיין אקטואלי?" את מרגישה ככה לגבי "אנטיגונה"?

"חד משמעית, בוודאי. זה מחזה שנכתב לפני כמעט 2500 שנה, ותראה מה יש בו. שחיתות בשלטון, דת מול מדינה, פינוי ישובים ואישיות פוליטית זוטרה, שמוצאת עצמה פתאום בראש המדינה".

בעוד כמה שבועות תחגוג אולה שור-סלקטר את יום הולדתה ה-30. כמעט במקביל ליום השנה הראשון לנישואיה לשחקן מיכה סלקטר. השניים הכירו על הבמה, בהצגה 'עיר הנפט', בה שיחקו, כמובן, זוג נאהבים. זיווג שסימן אותם מיד כזוג המלכותי החדש של עולם התיאטרון המקומי. אקט יח"צני שלא הוסיף שקט נפשי לכלת השמחה, שכל אלמנט של חשיפת-יתר הורס לה את היום.

"לא מזמן הייתה במדור רכילות ידיעה על מיכה, משהו על בית קפה שהוא ישב בו. זה ישר הכניס אותי לפרנויות. 'מי סיפר', 'מי עוקב אחרינו', 'מי ברחוב שלנו כותב בעיתון?'. מדורי רכילות הם חשיפה שלא נותנת לי כלום. אני לא מבינה את המדיום הזה".

" עובדה שזה לא מזיק לקריירות של הרבה אמנים.

"אני מסתדרת מצוין גם בלי זה. חיה ומתפרנסת ממה שאני הכי אוהבת לעשות: לשחק על במה. אני מדגישה את זה, כי למרות שאני מאוד מעוניינת לשחק יותר מול מצלמה - תפקיד טוב בתיאטרון תמיד יקבל עדיפות בעיני. אני חייבת את המגע הישיר והפידבק המיידי.

"מכל תפקיד שקיבלתי, הוצאתי את המיטב. משחק זה מקצוע. אין אפס. אם נותנים לי תפקיד מרכזי ב'עיר הנפט' או תפקיד קטן ב'המלביש', מבחינתי זו אותה כמות של השקעה. כבר עשיתי שלאגרים שרצו מאות פעמים, והצגות כמו 'ציפור שחורה', שלצערי הצליחו פחות.

"כשהציעו לי תפקיד משנה ב'יתוש בראש' תפסתי את ההזדמנות בשתי ידיים. קומדיה קלילה אחרי שלושה תפקידים דרמטיים כבדים? זה היה כמו אוויר לנשימה. החזרות ל'אנטיגונה' נמשכו שלושה חודשים, ובמקביל הופעתי כמעט כל ערב ב'יתוש'. זה איזן אותי נפשית, המעברים האלו בין כובד לקלילות, כי כשאני עובדת על תפקיד חדש הראש שלי כל הזמן בזה. לפחות על הבמה ב'יתוש' נחתי מאנטיגונה, כי בלילה בבית הייתי חוזרת אליה".

במהלך החזרות ל'אנטיגונה' הייתה שור-סלקטר עדה גם לחילופי תפקידים בצוות השחקנים, ובנסיבות לא אידיאליות. השחקן רמי הויברגר, שלוהק לתפקיד קריאון, פרש מההפקה בעקבות חילוקי דיעות עם הבמאי חנן שניר והוחלף כמה שבועות לפני הגנרלית ביגאל נאור.

" איך מרגישה שחקנית שהפרטנר המרכזי שלה מתחלף פתאום בנסיבות כאלו?

"רמי וחנן הקפידו לשמור את חילוקי הדעות ביניהם כמה שיותר רחוק משאר השחקנים ומהתקשורת, כך שהאווירה הטובה בחדר החזרות לא נפגעה. אישית, נהניתי מאוד מהעבודה מול רמי ואני מקווה שבעתיד נוכל לשתף שוב פעולה. באותה מידה שמחתי להזדמנות לשחק שוב מול יגאל נאור, שאיתו עבדתי עוד ב'מעיין הכבשים', שהיה התפקיד הראשון שלי בתיאטרון רפרטוארי. עכשיו אני מתכוננת לסבב חזרות נוסף, הפעם מול יגאל שדה, שיחליף את יגאל נאור בפברואר לתקופה שבה יגאל יצלם סרט במרוקו".

" זה נכון שהתפקיד הבא שלך יהיה סאלי בולס בגרסה חדשה למחזמר 'קברט'?

"הקאמרי מתכננים להעלות את 'קברט' בעונה הבאה ואני מקווה מאוד שזה יסתדר. אני לא מתה על מחזות זמר, אבל 'קברט' זה משהו אחר. הדמות היא זמרת במועדון, וכל הקטעים המוזיקליים שלה מתרחשים במהלך הופעות שלה. המוזיקה של סטיפן זונדהיים גאונית בעיני, וזה גם סיפור דרמטי יוצא מהכלל". "

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות