תנו לטיפקס לנצח

קובי אוז, כפי שפורסם כאן אתמול, רוצה להביא את "טיפקס" לאירוויזיון ולא את האירוויזיון ל"טיפקס". עכשיו הוא מסביר: "חשוב לנו להביא צליל חדש לאוזן האירופית. אם נפתח כמה אוזניים באירופה לצלילים, שבאים מנקודת המפגש בין אירופה ואסיה, עשינו את שלנו" > טל פרי

חודש בלבד לפני מועד שידור הקדם אירוויזיון הפרטי המתוכנן ללהקת "טיפקס" בארץ, חברי ההרכב עדיין לא החלו בכתיבת ארבעת השירים מתוכם ייבחר נציג ישראל לתחרות, שתתקיים בהלסינקי, בירת פינלנד, במאי.

"נכון שלא אידיאלי למוזיקאי ליצור מתוך לחץ", אומר אוז, "אבל עוד לא קרה שנתקענו עם כתיבת שירים. היו לנו לבטים לגבי ההשתתפות באירוויזיון, אבל מרגע שהחלטנו ללכת על זה, אנחנו הכי רציניים".

" אילו לבטים היו לכם?

"בעיקר סביב עניין הפלייבק. אני עוד זוכר את האירוויזיון עם התזמורת החיה, ויש לי אפילו פנטזיה של מנצח בחליפת טוקסידו לבנה, אבל העובדה היא שבשנים האחרונות איגוד השידור האירופאי עבר לפלייבקים ורק השירה נשארה בלייב.

"אז כן, זה הרתיע אותנו בהתחלה. 'טיפקס' היא קודם כל להקה של הופעות חיות. המטרה שלנו, כמו שפרסמתם אצלכם אתמול אחרי מסיבת העיתונאים שלנו, להביא את 'טיפקס' לאירוויזיון ולא ההיפך. אנחנו רוצים כמובן לנצח, אבל חשוב לנו קודם כל להביא צליל חדש לאוזן האירופית. משהו ישראלי אותנטי".

" מה שכנע אתכם ללכת על זה בכל זאת?

"עשינו תחקיר. ראינו קטעים מהתחרויות בשנים האחרונות באינטרנט. גם להקת 'לורדי', שזכתה בשנה שעברה, היא קודם כל הרכב הופעות חיות, אבל הם קיבלו החלטה לשחק אותה עד הסוף ונראה לנו, שמעבר לזכייה הם גם מאוד נהנו. אז גם אנחנו נקבל החלטה ליהנות, ואם נמצא בהלסינקי איזה מועדון, שיהיה מוכן לתת לנו במה, נשמח להראות להם מה 'טיפקס' יודעים לעשות עם כלי נגינה מחוברים למגבר".

ליואב גינאי, המנהל החדש של מחלקת הבידור בערוץ הראשון, עדיין אין פרטים מדויקים לגבי הקדם הפרטי המתוכנן של "טיפקס". ידוע רק שהשידור יתקיים בסוף פברואר, כנראה באולם בעיר שדרות בה נוסדה הלהקה. השידור יכלול הצבעה מנקודות שיפוט ברחבי הארץ, חבר מומחים שתמנה רשות השידור וכמובן קהל הצופים.

השיר שיקבל את מירב הנקודות בשקלול כל נקודות ההצבעה יבוצע על במת אולם "הראט וול" בהלסינקי. "טיפקס" יאלצו להתמודד בשלב חצי הגמר ב-10במאי, ורק אם יצליחו להתברג בעשירייה המובילה, יעברו לגמר, שישודר ב-12 בחודש.

"אנחנו מודעים לאיום הזה שנקרא 'חצי גמר'", מודה קובי אוז, "ואנחנו מוכנים לכל תוצאה. אם נפתח כמה אוזניים באירופה לצלילים שבאים מנקודת המפגש הזו בין אירופה ואסיה, עשינו את שלנו".

" יש לכם לפחות כיוון מוזיקלי לשירים?

"אני מסתובב כבר כמה ימים ברחובות תל אביב ומריץ בראש רעיונות. יש בעיקר מקצבים מסוימים שאני יודע שנשתמש בהם. ברור שלפחות שיר אחד יהיה דיסקו אתני".

" ויש בעיה לוגיסטית נוספת. תקנון האירוויזיון מגביל את מספר המופיעים על הבמה בכל שיר לשישה אנשים. אתם שבעה חברים בלהקה.

"היות וההיסטוריה הוכיחה, שרק בני העדה התימנית זוכים באירוויזיון, אני מניח שאוותר על מקומי ואתן למתופף שלנו, מוטי יוסף, שהוא תימני, לבצע את השיר במקומי".

" וברצינות?

"עוד לא הגענו לשלב הדיון בסוגיה הזו. אם מישהו יצטרך לוותר על מקומו על הבמה, אז בלית ברירה נצטרך לשבת ולקבל החלטות".