אשתו של ברלוסקוני דורשת מבעלה בעמוד הראשון של העיתון: תתנצל

לוורוניקה ברלוסקוני, אשת ראש ממשלת איטליה לשעבר, נמאס להבליג על הפלירטוטים של בעלה

לנו יש את חיים רמון, ולאיטלקים יש את סילביו ברלוסקוני. ראש הממשלה הכריזמטי של איטליה לשעבר הסתבך בפרשה מאוד לא נעימה, אפילו ללא נשיקה חודרנית לכאורה. החודרנות שלו היתה מילולית לחלוטין - כך טוענת כעת רעייתו החוקית.

ורוניקה לאריו, שחקנית לשעבר, אישה נאה וגאה, הכירה את ברלוסקוני וחיה עימו כבר ב-1980, כשברלוסקוני עוד הסתפק בתפקידי משנה בזירה הציבורית האיטלקית, כלומר בנשיאות של מועדון מילאן (תפקיד ציבורי רם באיטליה) ובבעלות על מדיהסט, תאגיד המדיה שהפך אותו למיליארדר. רק ב-1990 חשו בני הזוג בצורך להינשא כדת וכדין, אחרי שברלוסקוני, אז בן 54 וכיום בן 70, נפטר סוף סוף מרעייתו הראשונה. סילביו וורוניקה גידלו ביחד שלושה מילדיו של סילביו.

בניגוד לבעלה, שמתקשה לגלם את התפקיד של הפוליטיקאי ואיש העסקים הסולידי, כפי שמתחייב ממנו כראש ממשלה בדימוס, ושזקוק לשערוריות רק כדי להרגיש שהוא חי ובועט, ורוניקה שמרה עד כה בקנאות על פרטיותה, כלומר עד היום. הבוקר נחתה על הציבור האיטלקי הפצצה, שוורוניקה שיחררה במלוא העוצמה.

הרעייה הנאמנה פרסמה גילוי דעת לרוחב כל העמוד הראשון של העיתון "לה רפובליקה", עיתון השמאל הביקורתי מאוד כלפי בעלה, שהוא מנהיג מפלגת הימין "פורצה איטליה". בעיתון היא דורשת מבעלה התנצלות פשוטה. על מה? על "הפגיעה בכבוד העצמי שלי כאישה".

איך הידרדרו העניינים בין בני הזוג עד לעמוד הראשון של העיתון השנוא ביותר על ברלוסקוני? ובכן, הטייקון הפוליטיקאי, שהוא גם האיש העשיר ביותר באיטליה, השתתף בשבוע שעבר בטקס חלוקת פרסים כלשהו באחד מערוצי הטלוויזיה של חברת המדיה שלו, והיה במצב רוח מרומם במיוחד. בתשובה לשאלות של כמה ממשתתפות הטקס, סיפר להם ברלוסקוני בחיוך רחב ובשידור חי ש"אם לא הייתי כבר נשוי, הייתי מתחתן אתכן עכשיו, בו במקום. לאישה אחרת הוא אמר באותה הזדמנות "איתך הייתי הולך לכל מקום".

באיטליה הקלאסית היו הגברים ידועים בחוש הומור סקסיסטי, אבל ורוניקה טוענת שהזמנים השתנו וש"ההתבטאויות הללו הזיקו לכבוד העצמי שלי, ולא ניתן להתייחס אליהן כאילו הן בדיחות. אני דורשת, לכן, מבעלי התנצלות פומבית וציבורית, לאחר שלא קיבלתי התנצלות פרטית כזו".

נשאר רק לדמיין איזה גיהינום עבר על ברלוסקוני בסוף השבוע האחרון, אבל כעת הוא נקלע לגיהינום ציבורי. נשות איטליה עלולות כעת להכשיל את מאמציו לחולל קאמבק פוליטי בשנים הקרובות, בייחוד אחרי שוורוניקה המשיכה לפרט את גרסתה מעל דפי "לה רפובליקה": "אני רוצה לשמש דוגמא לבנותיי שהן כבר בוגרות, ולהראות להן איך אישה יכולה להגן על כבודה העצמי ביחסיה עם גברים, בנושאים שיש בהם חשיבות מיוחדת", כתבה ורוניקה.

חוץ מלעזור לבנותיה ברברה וליאונורה, המשיכה ורוניקה, וטענה שהתייצבות מול בעלה באופן ציבורי תעזור גם לבנה לואיג'י "לעולם לא לשכוח ששמירה על כבוד כלפי נשים צריכה להיות אחד הערכים הבסיסיים שלו".

ברלוסקוני, צריך לציין, מעולם לא ממש גילה עדינות נפש כלפי המין הנשי, והיו לו בעבר כמה התחלקויות מביכות למדי בחזית הסקסיסטית. באוקטובר 2002, למשל, אמר ברלוסקוני במסיבת עיתונאים שקיים אז עם ראש הממשלה של דנמרק, אנדרס רסמוסן, שעמיתו הדני הוא "ראש הממשלה הכי חתיך באירופה. הוא כזה חתיך, שאני אפילו חושב להכיר לו את אשתי", הוא ציחקק לעצמו, והעיתונאים נדבקו בצחוקו. ורוניקה לא שכחה ולא סלחה, כנראה.

מאוחר יותר, ב-2005, ברלוסקוני חולל כמעט תקרית דיפלומטית כשהוא סיפר בבדיחות הדעת שהוא השתמש בקסמיו הגבריים כדי לשכנע את ראש הממשלה דאז של פינלנד, שכיהנה גם כנשיאה תורנית של האיחוד האירופי, למקם את אחת מסוכנויות האיחוד באיטליה. "הייתי צריך להשתמש בכל טקטיקות הפלייבוי שלי, אפילו שהן כבר החלידו מרוב חוסר שימוש", אמר אז הסילביו. ורוניקה החליטה כנראה שהטקטיקות האלה לא החלידו מספיק.

צריך להזכיר שברלוסקוני כיהן כראש ממשלת איטליה במשך חמש שנים, עד שהקואליציה הימנית בראשותו נחלה תבוסה בבחירות שהיו באפריל 2006. ורוניקה התראיינה פעמים בודדות לתקשורת האיטלקית, ובאחד הראיונות האחרונים היא מתחה ביקורת על ההתערבות הצבאית בעיראק, שבעלה תומך בה נמרצות.