בקשה לייצוגית: מחלבת גד מטעה בנוגע לאחוזי השומן במוצרי גבינות

התובעים טוענים כי החברה את צרכניה בנוגע לאחוזי השומן במוצרי הגבינות לבנה ומלבי, כך שלעיתים הם צורכים מוצרי חלב המכילים אחוזי שומן הגבוהים יותר ממה שהתכוונו לצרוך, לעיתים ביותר מ-100%

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של 40.6 מיליון שקל נגד מחלבות גד, היצרנית והמשווקת של מוצרי חלב. זאת, בטענה שהיא מטעה את צרכניה בנוגע לאחוזי השומן במוצרי הגבינות לבנה ומלבי, כך שלעיתים הם צורכים מוצרי חלב המכילים אחוזי שומן הגבוהים יותר ממה שהתכוונו לצרוך, לעיתים ביותר מ-100%.

לטענת התובע, דוד סולומן, הוא נהג לסמוך על אמינותה ומהימנותה של מחלבות גד ועל הכתוב על גבי אריזת המוצרים כי הם בעלי תכולת שומן של 5% בלבד, לא העלה על דעתו כי אחוזי שומן גבוהים בשיעורים גבוהים יותר ובחלקם יותר ב-100% שומן.

עורכי הדין יוחי גבע ואמיר ישראלי לדברי התובע הוא גילה לתדהמתו כי למרות שהן במכסה העליון והן במדבקה בחזית של המוצרים נרשם באותיות קידוש לבנה כי הם מכילים 5% שומן הרי שבעורף האריזה מאחור, בערכים התזונתיים נרשם כי המוצר מכיל לא פחות מ-10% -12.5% שומן ואף.

התובע מבקש מבית המשפט להעניק סעד הצהרתי בדבר קיום הטעייה מצד מחלבות גד כלפי צרכניה ולחייבה להשיב להם את הסכומים ששילמו בגין רכישת המוצרים נשוא התביעה במשך 5 השנים האחרונות.

טרם נתקבלה תגובתה של מחלבות גד (ת.א. 1151/07).