שר האוצר הירשזון: מתחייב לצמיחה שנתית לנפש בשיעור 3%

יעדי המשנה של הירשזון: עידוד הצמיחה, חיזוק אוכלוסיות חלשות וייעול השירות לאזרח

מנכ"ל משרד רה"מ, רענן דינור, פירסם היום (ה') לראשונה את עיקרי תוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2007. במרכזם: הכרזת רה"מ, הוד אולמרט, לפיה הממשלה תבצע השנה סדרה של רפורמות בסדרי השלטון והניהול הממשלתי.

בגיבוש תוכניות העבודה השתתף גם היועץ הכלכלי לרה"מ, פרופ' מנואל טרכטנברג. לדברי אולמרט, מדי כמה חודשים יידרשו השרים והמנכ"לים להציג את הישגי משרדיהם. דינור הנחה את אגף תיאום ובקרה במשרדו, לעקוב אחר התקדמות הביצוע במשרדי הממשלה.

בחוברת מתחייב שר האוצר, אברהם הירשזון, לצמיחה שנתית לנפש של 3% כיעד-על, ולעוד שלושה יעדי משנה: עידוד הצמיחה, חיזוק אוכלוסיות חלשות וייעול השירות לאזרח. כן מתחייב הירשזון לפעול להסרת הבירוקרטיה, להגברת התחרות והפריון וליישום מדיניות פיסקלית ומוניטרית תומכת צמיחה.

על ראש אגף התקציבים, קובי הבר, הוטל לשפר את ניהול תקציב המדינה ואת השקיפות בהליך אישורו. הבר מתחייב לצמצם את מספר התקנות בתקציב, עד לביטולן של 25% מהן עד סוף 2007. תקציב המדינה לשנת 2008 יונח על שולחן הממשלה ב-10 בספטמבר. הבר מתחייב לאפשר לכנסת דיון מעמיק בחוקי התקציב במשך 3.5 חודשים, לפחות.

ואילו בין יעדיו המרכזיים של משרד הביטחון ל-2007: החזרת צה"ל לכשירות; יישום לקחי מלחמת לבנון השנייה; קידום התוכניות להעתקת מחנות צה"ל לנגב; אזרוח המעברים היבשתיים בין ישראל לרשות הפלשתינית; פיתוח פתרונות נגד קסאמים וקטיושות; בניית 300 ק"מ נוספים בגדר הביטחון.

לדברי משרד הביטחון, העלות הכוללת של בניית גדר ההפרדה תגיע ל-13 מיליארד שקל, הרבה מעבר לתכנון המקורי. גם למשרד רה"מ נקבעו יעדי פעולה, כגון: הקמת מועצה ציבורית לתיאום בין משרדי הממשלה; טיפול ב-140 אלף ילדים ובני-נוער בסיכון.