קבוצת ברונפמן-פישר פוזלת לעסקי הנדל"ן המניב: רכשה את גרעין השליטה בחברת ישראלום

[ לפורום הבורסה ] היקף העסקה - 108 מ' ש' * לדברי מתיו ברונפמן, הכוונה היא להפוך את ישראלום לזרוע השקעות הנדל"ן של הקבוצה * לפני מספר חודשים ניהלה טאו מו"מ לרכישת 60% מישראלום תמורת 110 מ' ש'

קבוצת ברונפמן פישר חתמה היום על הסכם לרכישת גרעין השליטה בחברת ישראלום נכסים שבשליטת המשפחות ורד וגבע. המתמחה בתחום הנדל"ן המניב תמורת כ-108 מיליון שקל. החברה נסחרת בשווי שוק של כ-160 מיליון שקל.

לדברי נשיא קבוצת ברונפמן פישר מתיו ברונפמן, "בכוונת הקבוצה להפוך את חברת ישראלום לזרוע השקעות הנדל"ן של הקבוצה. העיסקה מבטאת את האמון הרב של קבוצת ברונפמן פישר בכלכלת ישראל ואת כוונתה להרחיב את עסקיה בארץ". השלמת העיסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות וקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

ישראלום ניהלה עד לאחרונה מו"מ למכירת השליטה בחברה עם בית ההשקעות טאו שבשליטת אילן בן דב לפי שווי של 110 מיליון שקל, אולם המו"מ לא הבשיל לכדי חתימה.

ישראלום היא חברת נדל"ן שקטה יחסית שאינה מייצרת הרבה כותרות, אך היא בעלת פורטפוליו נכסים מעניין למדי, אשר ממוקד בעיקרו בשוק המקומי. הפעילות המרכזית של החברה היא אחזקת נדל"ן מניב, אך היא עוסקת גם בייזום פרויקטים וייזום למגורים, וכן בניהול ואחזקה של נדל"ן.

עם נכסיה הבולטים נמנים בית פלאפון בגבעתיים (66%) - וזהו קוריוז בהתחשב בכך שאילן בן-דב הוא הזכיין של סמסונג בארץ, ומנהל קשרי מסחר הדוקים עם חברת הסלולר - וכן שורה של מבני משרדים נוספים בגבעתיים, פתח-תקווה ותל-אביב.

במסגרת פעילות הייזום בונה בימים אלה החברה כ-70 יחידות דיור בכפר-יונה ובאחרונה גם רכשה קרקע לבניית 130 יחידות דיור ברחובות אשר השלמתן מתוכננת ל-2009.

את קבוצת ברונפמן פישר ייצגו עו"הד אבי בן-יעקב ויגאל קולוף ממשרד עו"ד וקסלר, ברגמן ושות'. את המוכרים ייצגו עוה"ד עודד ערן ודורון סגל ממשרד עו"ד גולדפרב לוי ערן מאירי ושות'.