יגאל אהובי נכנס לבורסה: במו"מ לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן רבד

רבד נסחרת לפי שווי של 200 מ' ש' בבורסה, ומנייתה זינקה היום בכ-15% בעקבות השמועות על כניסתו של אהובי * יזם כמה מעסקאות הנדל"ן הגדולות ביותר בהן היו מעורבות חברות ישראליות

יזם הנדל"ן יגאל אהובי מנהל מו"מ מתקדם לרכישת החברה הציבורית רבד , הנשלטת על-ידי אבי גרין וסיגל סגל. כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה, דבר המשא ומתן דלף היום לשוק ההון, שכן מניית החברה זינקה בשעות אחר הצהריים בשיעור של כ-15%, ושוויה של החברה האמיר לרמה של כ-200 מיליון שקל. ב-12 החודשים האחרונים זינק שווייה של רבד ב-194%. לפני כשבועיים דיווחה החברה, כי בעל השליטה בה מנהל מגעים למכירת השליטה בה, אך לא ציינה עם מי מנוהלים המגעים, כשכעת כאמור נודע כי הם מנוהלים עם אהובי.

אם אכן יבשיל המשא והמתן לכדי עסקה, הרי שתהיה זו הפלטפורמה הציבורית הראשונה של אהובי להשקעות נדל"ן. מלבד לטישת העיניים לרבד מחזיק אהובי באחוזים בודדים במניות קבוצת דלק, והוא האיש שעומד מאחורי חלק גדול מעסקאות הנדל"ן בחו"ל, שבהן היו מעורבות קבוצת דלק נדל"ן, אלקטרה נדל"ן והפניקס. ביניהן, עסקת הענק לרכישת בתי המלון של רשת הילטון בלונדון, בהיקף כספי כולל של כ-400 מיליון ליש"ט - אחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות ביותר שבהן היו מעורבים משקיעים ישראליים. בחודש ספטמבר רכש אהובי את המדיקל סנטר שבהרצליה תמורת 40 מיליון דולר, וכן ביצע מספר עסקאות נדל"ן בהיקפים קטנים יותר בישראל.

רבד, שהחלה את דרכה כחברת תשתית, עוסקת בתחום הנדל"ן המניב, תחום שבו עיקר מומחיותו של אהובי. במהלך 2006 החלה החברה להעביר בהדרגתיות את כובד משקלה מהשוק האמריקני לשוק האירופי, כשגם במקרה זה מדובר בתחום שבו אהובי מתמחה בפעילות הייזום הפרטית שלו. בחודש אפריל השקיעה רבד 320 אלף פאונד בפרויקט לבנייה תעשייתית באנגליה. אבל, עד שהפעילות באירופה תתבסס, החברה ניזונה בינתיים מהעשייה שלה בשוק הקנדי, בו היא מחזיקה בארבעה נכסים המניבים דמי שכירות שנתיים של 5.5 מיליון דולר קנדי.

בשוק המקומי מחזיקה החברה כיום ב-30% ממגדל פלטינום, הממוקם ברחוב הארבעה בתל-אביב, בפרויקט דרום הקריה. חלקה של רבד בהכנסות השנתיות מהשכרת המבנה הוא 5.4 מיליון שקל. בנוסף, החברה מחזיקה גם ב-45% מבית אגיש רבד, הממוקם ברחוב נח מוזס בתל-אביב, כשחלקה בהכנסות השנתיות ממבנה זה מסתכם ב-2.2 מיליון שקל.

כמו כן מחזיקה החברה בקרקע בשטח של 8 דונם באזור התעשייה הצפוני ברעננה, שייעודו בנייה להיי-טק ושכולל זכויות בנייה ל-26.8 אלף מ"ר של משרדים וחניונים.

לאלה יש להוסיף את אחזקותיה של החברה - 35% - בקרקע חקלאית בהיקף של 22 דונם ברחובות, וכן קרקע בהיקף של 1.8 דונם בטבריה שמיועדת למגורים ולמלונות.

רבד סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2006 עם הכנסות של 30 מיליון שקל ורווח נקי של 10 מיליון שקל. ה-FFO של החברה הסתכם בכ-8 מיליון שקל. "