עובדת לשעבר בקוקה קולה הורשעה בניסיון למכור את נוסחת המשקאות לפפסיקו

המקרה נחשף בקיץ על ידי ה-FBI לאחר שפפסיקו הודיעה לרשויות החוק כי הגיע אליה פנייה למכירת הסודות תמורת 1.5 מיליון דולר * העובדת צפוייה לקבל עונש מאסר של עד 10 שנים

חבר מושבעים בבית משפט פדראלי בארה"ב קבע כי ג'ויה ויליאמס, עובדת לשעבר בחברת קוקה קולה , אשמה בניסיון לגנוב ולסחור בסודות מרשמי המשקאות של חברת החברה.

המקרה נחשף על ידי ה-FBI בקיץ האחרון לאחר שהסוכנות הפדראלית חשפה מזימה של 3 אנשים, בהם ויליאמס, לנסות למכור את המרשמים לחברת פפסיקו (PEP) המתחרה בתמורה ל-1.5 מיליון דולר. פפסיקו היא שהעבירה את הפנייה אליה לטיפול רשויות החוק.

גזר דינה של ויליאמס ינתן במועד מאוחר יותר והיא צפויה לשבת עד 10 שנים בכלא. חבר המושבעים שכלל 7 נשים ו-5 גברים דן יחדיו במשך 11.5 שעות שנפרשו על שלושה ימים לםני שאמר לשופט שישב בדין כי אין באפשרותם להגיע להחלטה. השופט שלח אותם לניסיון נוסף להכרעה, אליו הגיעו היום.

על פי האישום ויליאמס גנבה מסמכים ודגימות של מוצרים ומסרה אותם לשותפיה לקנוניה, איברהים דימסון ואדמונד דווייני. השלושה הואשמו בהונאה, בגניבה ומסירת סודות מסחריים של קוקה קולה.

במהלך הזמן שחלף מאז חשיפת המקרה, הודו שני השותפים החיצוניים בהאשמות והם ממתינים לגזירת דינם. אחד מהם אף העיד כנגד ויליאמס ככל הנראה בניסיון להקל על עונשו.

על פי התביעה המניע של ויליאמס היה חובות כספיים בהם היתה נתונה, כמו גם חוסר שביעות רצון ממשרתה.

על פי עדותה של ויליאמס במהלך המשפט היא לא לקחה את המסמכים על מנת לסחור בהם אלה רק בשביל לא לשמוע הערות מהבוס שלה על כך שאינה עושה את עבודתה כראוי. היא גם התקשתה להסביר הפקדות מזומן בחשבון שלה על ידי שותפיה למזימה שימים קודם להפקדה קיבלו כסף מסוכן סמוי של ה-FBI.

מחברת פפסיקו, שכאמור חשפה את הפנייה אליה נמסר בזמנו כי "החברה שמחה לסייע בפרשה. נהגנו כפי שכל חברה אחראית היתה צריכה לעשות", התחרות יכולה להיות חריפה, אך היא חייבת להיות הוגנת וחוקית".