עובדי כרמל אולפינים חוסמים את כביש הגישה למיכליות הדלק ומפריעים לתנועה בכביש חיפה-עכו

עובדי החברה החלו היום בשיבושים באספקת הדלק כצעד מחאה נגד אי קבלת פיצויים על רקע המהלך להפרטת בית הזיקוק בחיפה

עובדי כרמל אולפינים החלו היום (א') בשיבושים באספקת הדלק, כצעדי מחאה נגד אי קבלת פיצויים על רקע המהלך להפרטת בית הזיקוק בחיפה. החל מהבוקר חסמו עובדי חברת הבת של בז"ן כרמל אולפינים את הכניסה ואת היציאה מבית הזיקוק. כתוצאה מכך הופרעה תנועה של משאיות ומיכליות דלק.

יו"ר הוועד, מאיר ששה, אמר ל"גלובס" כי "זה רק ילך ויחריף. נגיע להתנתקות מוחלטת מבז"ן והנזק הכספי שייגרם לבז"ן, לתעשיית הפלסטיק ולמשק גדול בהרבה מגובה הפיצוי הנדרש. אם בז"ן חיפה תופרט ללא כרמל, העיסקה תהפוך ללא כדאית. אנחנו דורשים זכויות עובדים בסיסיות, לא המצאנו את הגלגל. נעשו דברים מתחת לשולחן ואנו ניאבק עבור הזכויות שלנו".

עובדי כרמל אולפינים מוחים נגד אפלייתם לרעה ביחס לעובדי בז"ן בכך שאינם מקבלים פיצוי כספי במסגרת ההחלטה להפריט את בית הזיקוק בחיפה.

העובדים חסמו את כביש הגישה המשמש את מיכליות הדלק המספקות סוגי דלקים שונים ממתקני הזיקוק. 500 עובדי כרמל אולפינים חסמו את הגישה וכתוצאה מכך נוצרו במקום פקקים ענקים שהפריעו לתנועה בכביש חיפה-עכו ומונעים כניסה ויציאה מבתי הזיקוק והמפעלים במתחם.

עוד אמר ששה, כי רשות החברות הממשלתיות ממשיכה להתעלם מזכויות בסיסיות של 500 עובדי כרמל אולפינים. בתוך כרמל אולפינים עובדים קרוב ל-100 עובדי בז"ן שזוכים למענק של 70 אלף שקל ולפיצוי כספי של חמש משכורות. ההיגיון, החוק והצדק שמאחורי הפיצויים מבוסס על כך שעתיד העובדים לאחר כניסת בעלים חדשים, אינו מובטח. ההחלטה שלא לפצות גם את עובדי כרמל אולפינים היא החלטה המהווה אפליה פסולה הנובעת משיקולים לא ענייניים.

ששה ציין עוד, כי הוועד ימשיך בפעילות המחאה וינקוט בצעדים ארגוניים על מנת להבטיח את תשלום הפיצוי. יצוין, כי מאבק של העובדים בכרמל אולפינים זוכה לתמיכה רחבה. שר התשתיות, בנימין בן אליעזר תומך בעובדים וציין כי להבנתו העובדים זכאים להטבות כמו עובדי בז"ן.

רשות החברות דחתה את דרישת העובדים לקבל את המענק, בנימוק כי מדובר בחברת בת שאינה זכאית על פי החוק לתשלום הפיצוי. כרמל אולפינים היא חברת בת בבעלות 50% בבז"ן. הבעלים הנוספים הם המפעלים הפטרוכימיים.

כרמל אולפינים היא הספקית העיקרית של חומרי הגלם לתעשיית הפלסטיק בישראל. שווי החברה הוא 730 מיליון דולר. הפרטת בית הזיקוק בחיפה מתוכננת להתבצע בתוך שבועות.