כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס": יגאל אהובי רוכש השליטה ברבד לפי שווי של 53 מ' ד'

בעלי השליטה הנוכחיים, אבי גרין וסיגל סגל, יקבלו 37.4 מיליון דולר וכ-4.4 מיליון דולר בהתאמה, ולא ימשיכו לכהן בתפקיד כלשהו בחברה

יזם הנדל"ן יגאל אהובי רכש בסוף השבוע האחרון את השליטה בחברת הנדל"ן רבד לפי שווי של 53 מיליון דולר. על רכישת השליטה פורסם לראשונה ב"גלובס" ביום חמישי האחרון.

על פי ההסכם שנחתם בין אהובי, הפועל מלונדון, לבין בעלי השליטה הנוכחיים ברבד, אבי גרין וסיגל סגל, ירכוש אהובי 79% מהון המניות של רבד תמורת 41.7 מיליון דולר או 2.85 דולר למניה. גרין צפוי לקבל מהמכירה סכום של 37.4 מיליון דולר, וסגל תקבל מהמכירה כ-4.4 מיליון דולר. החברה באמצעותה ביצע אהובי את העסקה נקראת פרתם תל אביב, והיא תושלם עד 20 בפברואר 2007. עם זאת, לאהובי שמורה הזכות לסיים את העסקה עד 12 במארס השנה. מתנאי ההסכם עולה כי גרין וסגל לא ימשיכו לכהן בתפקיד כלשהו בחברה ויודיעו על התפטרותם ממנה.

רבד, שהחלה את דרכה כחברת תשתית, עוסקת בתחום הנדל"ן המניב. זהו התחום שבו עיקר מומחיותו של אהובי, שיזם כמה מעסקאות הנדל"ן הגדולות ביותר לצד חברות ישראליות דוגמת דלק נדל"ן ואלקטרה נדל"ן. בין העסקאות בהן היה מעורב אהובי: עסקת רכישת בתי המלון באנגליה ברשת הילטון בהיקף כספי כולל של 400 מיליון ליש"ט, ועסקה לרכישת חניונים באנגליה תמורת סכום כולל של 608 מיליון ליש"ט.

מנייתה של רבד עלתה בשני ימי המסחר האחרונים בלמעלה מ-30%, ונצמדה למחיר העסקה. זאת בין היתר מכיוון שהמשקיעים מעריכים את יכולותיו היזמיות של אהובי, ואת העסקאות להן תהיה שותפה רבד בעתיד על סמך ביצועיו של אהובי בעבר.

במהלך 2006 החלה רבד להעביר בהדרגה את כובד משקלה מהשוק האמריקני לשוק האירופי, כשגם במקרה זה מדובר בתחום שבו אהובי מתמחה בפעילות הייזום הפרטית שלו.