האוצר הורה על הקפאת התכנון והקידום של כביש הטבעת המערבית בירושלים

כך נודע ל"גלובס" * הכביש הוא במסגרת תוכנית תשתית תחבורה לסלילת כביש באורך של 10 ק"מ ובעלות של 2 מיליארד שקל

משרד האוצר הורה על הקפאת התכנון והקידום של כביש הטבעת המערבית בירושלים. כך נודע ל"גלובס". כביש הטבעת המערבית היא תוכנית תשתית תחבורה לסלילת כביש באורך של 10 ק"מ ובעלות של 2 מיליארד שקל.

תוכנית זו אמורה לייצר את התשתית התחבורתית המרכזית עבור תוכנית הבינוי במערב ירושלים. קרן טרנר רפרנטית תחבורה במשרד האוצר שידרה השבוע פנייה למ"מ מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות נאוה אלינסקי רדאי בו היא מורה על הקפאה של תכנון וקידום הזמינות של הכביש. בסיכום שהתקבל בין משרד התחבורה לאגף התקציבים במשרד האוצר הוחלט כי המשך קידום זמינות של הכביש ייעשה רק לאחר שתוצג תועלתו הכלכלית של הפרויקט.

במשרד האוצר טוענים כי הכלכליות של הכביש לא הוכחה וכי התוכנית לוקה בחוסר וודאות על רקע עתידה של תוכנית הבנייה במערב העיר. כתוצאה מכך הוחלט לא לכלול את תוכנית זו בתוכנית העבודה של משרד התחבורה בשנת 2007.

המשמעות של החלטה זו היא כי משרד האוצר לא יאפשר את קידום הפרויקט באופן וודאי כל עוד אין החלטה פוזיטיבית לגבי תוכנית הבנייה במערב העיר וכי בכל מקרה דרושה בחינה נוספת של הכדאיות הכלכלית של הכביש. משרד התחבורה תומך בעמדת משרד האוצר. תוכנית הבנייה במערב העיר - תוכנית ספדי היא התוכנית הגדולה והמשמעותית שמקדמת היום הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים.

התוכנית מבקשת להקים או לבנות 20 אלף יחידות דיור בהרי יהודה וכן מתחמי תעסוקה ומסחר. לתוכנית זו מתנגדים רבים בעיקר משיקולי סביבה. מקדמי התוכנית סבורים כי תוכנית זו הכרחית לפיתוח ולחיזוק העיר ירושלים.