אמות עוברת ליזמות: חתמה על הסכם שותפות עם היזם גבי מלכה להקמת קניון בכרמיאל

קניון "חוצות כרמיאל" ייבנה על פני שטח של 14 אלף מ"ר בסמוך למרכז "ביג" * בשלב זה תרכוש אמות 1,600 מ"ר תמורת 1.4 מיליון דולר ובהמשך 12 אלף מ"ר נוספים תמורת 12 מיליון דולר

חברת אמות השקעות התקשרה הבוקר (ב') בהסכם עם היזם גבי מלכה, בעליה של חברת גבריאל, לבניית קניון חוצות כרמיאל שייבנה על פני שטח של 14 אלף מ"ר בסמוך למרכז "ביג" בכניסה הצפונית של כרמיאל. בעסקה זו אמות משנה את אסטרטגית הפעילות שלה שכן העיסקה כוללת יזמות, ונראה שמהלך זה משקף את חוסר ההיצע בנכסים מניבים איכותיים בישראל.

כיום, הפרויקט כולל 6,000 מ"ר בנויים מתוכם מכר מלכה בעבר שטח של 4,400 מ"ר לשופרסל ולשני סניפי בנק. בשלב זה, אמות תרכוש מחצית מהיתרה, קרי 1,600 מ"ר תמורת 1.4 מיליון דולר.

בנוסף, אמות תרכוש מידי מלכה מחצית משלב ב' של הקניון בשטח של 12 אלף מ"ר נוספים, תוך כדי הבטחת תשואה של 10% מהחוזים שייחתמו בעתיד עבור שטחים אלו. אמות תשלם עבור חלק ב' 12 מיליון דולר נוספים לפי מחיר ממוצע של 2,000 דולר למ"ר לקומות א' וב' וכ-1,000 דולר למ"ר עבור קומה עליונה. כמו כן נקבע בין הצדדים, כי בחלוף שנתיים תערוך אמות התאמת מחיר חדשה לפי תשואה של 10% מההכנסות שייקבעו. דמי השכירות שייקבעו לקניון צפויים לעמוד על 45 דולר למ"ר בקומת האופנה בעוד שמחירי השכירויות במרכז ביג נאמדים בכ-20 דולר למ"ר. לאמות שתקבל את הפרויקט בחוזה מפתח תקרת תשלום של עד 19 מיליון דולר בגין העיסקה.

חברת אמות שנפרדה לא מכבר מחברת עוגן מחזיקה במספר קניונים בפריסה ארצית. בין היתר היא מחזיקה בקניון חוצות אלונים, אורות באור עקיבא, ערים בכפר סבא, התחנה המרכזית בירושלים וקניון רחובות ברחובות.