פרסים, רבותיי, פרסים

הוא מדדה כלכלית, הפקות המקור שלו מבוטלות, אבל למה לא לחלק פרסים כשאפשר? ערוץ המוזיקה מסכם שנה ישראלית שופעת ומחלק את פרסי עמ"י> טל פרי

ערוץ המוזיקה 24 אומנם מקרטע בחודשים האחרונים, לפחות כלכלית, (לראיה - הורדת כמעט כל הפקות המקור שלו מהמסך), אלא שהנהלת הערוץ מנסה, למרות הכול, לשדר עסקים כרגיל ומשיקה את טקס פרסי ערוץ המוזיקה (עמ"י) השנתי, שיועבר בשידור חי מביתן 1 בגני התערוכה ב-8 במארס.

במהלך האירוע, יוענקו פרסים בשמונה קטגוריות: זמר, זמרת, להקה, תגלית, שיר, אלבום, קליפ ובמאי. את רשימת המועמדים גיבשה ועדת מומחים מטעם פרס עמ"י שכללה את יורם רותם (גל"צ), איילת יגיל (העורכת היוצאת של אתר MOOMA), מנחם גרנית (רשת ג'), דרור נחום (אתר WALLA), אור צלקובניק (גל"צ), שי להב ("מעריב") ויואב קוטנר - העורך הראשי של ערוץ מוזיקה 24.

אבל שיקול דעתם של חברי הוועדה הוא רק 10 אחוזים מכלל ההצבעות, בעוד שהקהל בבית יקבע את 90 האחוזים הנוספים. החל מה-8 בחודש, יחל ערוץ המוזיקה בהקרנת קליפים קצרים, שיעדכנו את הצופים ברשימות המועמדים ובפועלם בשנה החולפת, והחל מתאריך זה יוכלו הצופים להצביע בכתובת האינטרנט music24.walla.co.il.

רשימת המועמדים הסופית, כפי שפורסמה אתמול, כוללת את המועמדויות הבאות: בקטגוריית "זמר השנה" יתחרו אביב גפן, ארקדי דוכין, הראל סקעת, מוש בן ארי ושי גבסו. לתואר "זמרת השנה" מועמדות איה כורם, דין דין אביב, נינט טייב, סיון שביט וקרן פלס. ל"להקת השנה" מועמדים "ג'ירפות", "הדג נחש", "סינרגיה", "שייגעצ" ו"הדורבנים".

בקטגוריית "תגלית השנה" עולים שמותיהם של איה כורם, אריק ברמן, "העברית", עידן יניב וקרן פלס. ל"שיר השנה" מועמדים "גג" של "ג'ירפות", "מוכרת לי מפעם" של דין דין אביב, "הנה אני בא" של "הדג נחש", "ואת" של הראל סקעת ו"חושב עליה" של עידן יניב וליאור דטאוקר.

בקטגוריית "אלבום השנה" מתחרים "על המשמרת" של פורטיסחרוף, "גג" של "ג'ירפות", "שלושים" של "שלושים", "בעזרת הג'אם" של "הדג נחש" ו"ממשיך לנסוע" של אהוד בנאי.

עוד קטגוריות: "קליפ השנה" מאויש על-ידי "עם הזמן" של אביב גפן, "אבוא אליך" של אפרת בן צור, "שלוש דקות ועשרים" של טלי פיין, "דרך המלך" של "כלא שש" ו"במקום לבכות" של "פורטרט".

ל"במאי השנה" מועמדים אייל בי, אסף בילט, אסף ליבני, יוני מרדכי ורועי וינר.

התוכנית האמנותית של הטקס תכלול, בין השאר, הופעות חיות של חמשת האמנים, ששיריהם מועמדים בקטגוריית שיר השנה.