בהמלצת ביהמ"ש: ביטוח לאומי ביטל את המכרז לשירות לטיפול בזקן בביתו

ביהמ"ש קבע כי אם לא יבוטל המכרז בהיקף 2.5 מיליארד שקל - הוא ייתן החלטה עם "הוצאות רציניות"

המוסד לביטוח לאומי החליט היום (ב') לבטל את המכרז בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל ליצירת מאגר לשירות לטיפול בזקן בביתו לזכאים לגמלת סיעוד.

בא כוח הביטוח הלאומי, עו"ד עומר דקל, הודיע על ביטול המכרז לאחר שבדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים בפני השופט משה סובול, אמר השופט כי קרא את החומר והוא ממליץ לבטל את המכרז. השופט ציין, כי אם המכרז לא יבוטל, הוא ייתן החלטה "עם הוצאות רציניות".

הביטוח הלאומי הוציא את המכרז ב-2005 ולמכרז נגשו 173 מציעים מרחבי הארץ. בינואר 2006 שלח הביטוח הלאומי את תוצאות המכרז למציעים השונים. מיד לאחר מכן העלו מציעים רבים טענות רבות ביחס לניקוד שקיבלו, ובעקבות זאת החליט המוסד על עיכוב תוצאות המכרז. בסוף אוגוסט שלח מחדש את תוצאות המכרז.

בעקבות התוצאות החדשות עתרו לבית המשפט המחוזי בירושלים עשרות חברות, שהעלו טענה מרכזית, לפיה הביטוח הלאומי קבע את הקריטריונים למכרז בדיעבד, ולאחר שהמציעים הציעו את הצעותיהם. בעתירות נטען, כי לאחר פרסום התוצאות הראשוניות בינואר 2006, החליטה המוסד בדיעבד על קביעת קריטריונים שונים וחדשים.

העתירה הראשונה הוגשה באמצעות עוה"ד אורי בר ממשרד ד"ר יעקב וינרוט, ולאחר מכן הגישו עתירות עוד 42 חברות, שיוצגו על-ידי עוה"ד אילן בומבך ושמואל ספיר, וחברות נוספות שיוצגו על-ידי עו"ד צחור איתן.

בספטמבר 2006 הקפיא בית המשפט המחוזי בירושלים את יישום תוצאות המכרז והוציא צו ארעי, לפיו עד למתן החלטה אחרת, לא יתקשר המוסד עם זוכה המשרד למימוש תוצאותיו. (עת"מ 881/06).