"בעלי השליטה בקווי אשראי קנו את שתיקת שמעון ציטרון לגבי התנהלותם הלא חוקית"

מפרקי החברה טוענים כי יובל רן ושותפיו מחקו את חובותיו של ציטרון לחברה בתמורה לשתיקתו

מפרקי קווי אשראי, רו"ח חיים רבינוביץ' ועו"ד יצחק מירון, טוענים כי בעלי השליטה בחברה, יובל רן (נמלט מהארץ בראשית 1997 ומאז מתגורר בארה"ב) ושותפיו, "קנו" את שתיקתו של איש אמונם ומקורבם, איש העסקים שמעון ציטרון, לגבי התנהלותם הלא חוקית. זאת, לאחר שציטרון איים "לחצות את הקווים" ולחשוף את מעלליהם ומעשיהם החמורים.

לטענת המפרקים, בעלי השליטה רקמו בצוותא עם ציטרון מזימה, לפיה הוא יפוצה מכספי חברות שונות, בהן קווי אשראי, בדרך של מחיקת חובותיו והעשרת כיסו הפרטי בדרכים נוספות. לדבריהם, קנוניה זו משמעותה הוצאת כספים מקווי אשראי בדרכי מירמה.

המפרקים הגישו היום לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך כ-4 מיליון שקל נגד ציטרון באמצעות עו"ד אלון שירי. בתביעה נאמר כי ציטרון הוא בעל זיקה עסקית לבעלי השליטה בקווי אשראי, הוגדר כבעל עניין אישי בחברה ואף היה שותף עמם בחברות ציבוריות ופרטיות אחרות. בינו לבין רן, צוין, נרקמו קשרי מסחר ענפים והדוקים.

לפי כתב התביעה, קיבל ציטרון - בשל טיב יחסיו עם בעלי השליטה - שלא בדרך של מינהל תקין הטבות כלכליות שונות, ובכללן הלוואות מקווי אשראי בסכומים של מיליוני שקלים בשנים 1994-1995. המפרקים מציינים כי ציטרון מודה בקיומו של החוב לפחות עד לשלהי 1995, ויתרת החוב בגין ההלוואות שקיבל ציטרון מסתכמת בכ-1.4 מיליון שקל.

לטענת המפרקים, לציטרון היה מידע בדבר התנהלות לא חוקית של רן ושותפיו, והוא ניצל מידע זה לצורך התחמקות מפירעון חובותיו. לדבריהם, חובותיו של ציטרון נמחקו בתמורה לשתיקתו בנוגע למעשים החמורים שעשו רן ושותפיו. המחיקה, נטען, היא תוצאה ברורה ומפורשת של סיכום אישי בין רן לציטרון, על רקע איומי האחרון לחשוף את מעלליו של רן.

עוד טוענים המפרקים, כי ציטרון זכה להלוואות בסכומים רבים, כאשר הוא מצוי בחוסר ביטחונות, וזוכה לריבית של כ-2% בחודש, לעומת ריבית של כ-3.5%-4%, שנגבתה מלווים אחרים אחרים שאינם מקורבים. לדבריהם, מנהלי קווי אשראי נמנעו מלנקוט כנגד ציטרון בהליכי גבייה כלשהם או מימוש ביטחונות.

בתביעה מצוין כי עסקיהם של ציטרון ומנהלי קווי אשראי עלו על שרטון באוגוסט 1995 ובעקבות המחלוקת שהתגלעה, שלח ציטרון לרן, באמצעות בא כוחו, מכתב ארוך ומפורט בנוגע לפעילות בלתי חוקית לכאורה שנקטו מנהלי החברה במספר עסקאות בסכומים של מיליוני שקלים.

לטענת המפרקים, מכתב האיום נועד ליצור לחץ על רן ושותפיו לתגמל את ציטרון באופן הולם. לדבריהם, מכתב זה היווה את יריית הפתיחה של ציטרון לסדרת מהלכים, שתכליתם היתה להוציא כספים מרן ושותפיו בתמורה לכך שלא יחשוף את הידוע לו.

טרם הוגש כתב הגנה. (1188/07).