עסקה רביעית לג'י.טי.סי בסין: רוכשת קרקע חקלאית המיועדת לבניה תמורת 55 מיליון דולר

[ לפורום הבורסה ] לוחות הזמנים לשינוי יעוד הקרקע מוערך על ידי החברה בכשנתיים * עלות מיזם הבנייה מוערכת בכ-250 מיליון דולר

חברת הנדל"ן GTC , מקבוצת קרדן אן.וי , דיווחה היום לבורסה כי החברה הנכדה שלה בסין חתמה על מזכר הבנות עם מנהלת Shenyang Puhe New City, לפיו החברה הנכדה תקבל זכות לחכור מהמנהלת קרקע בשטח כולל של כ-460 דונם. היקף העסקה מוערך בכ-55 מיליון דולר ועלות המיזם כולו מוערכת בכ-250 מיליון דולר.

מדובר בקרקע חקלאית, שאת ייעודה מתכוונת הממשלה בסין לשנות תוך שנתיים לקרקע למגורים. לאחר שינוי הייעוד של הקרקע, היקף זכויות הבניה בשטח יעמדו על סך של כ-980 אלף מ"ר לצורך מגורים. החכירה תבוצע בפועל בהדרגה, לאחר שינוי הייעוד של כל חלק מחטיבת הקרקע.

בשלב הראשון, שטח של כ-105 דונם ישנה את יעודו ויוחכר לחברה הנכדה כבר במהלך המחצית הראשונה של 2007. תמורתו, תפקיד החברה הנכדה בסין פיקדון בסכום של 6.5 מיליון דולר להבטחת התשלום בגין השלב הראשון.

GTC מסרה כי טרם נקבע לוח הזמנים לשינוי הייעוד וההחכרה של כל יתרת השטח, אך התהליך צפוי להסתיים עד סוף 2008. כן מסרה החברה כי ההחכרות כפופות לקבלת האישורים הנדרשים מהמנהלה ומהממשלה הסינית ולחתימת הסכמים ספציפיים בכל שלב.

הפרוייקט ב-Shenyang Puhe הוא המיזם הרביעי של חברת הבת GTC China בסין, והשלישי באזור. GTC China מחזיקה ב-50% ממניות החברה הנכדה שתחכיר את השטח בעסקה הנוכחית. ארבעת המיזמים בסין מבוצעים בשיתוף פעולה עם קבוצת Lucky Hope ושטחם הכולל, בתום עבודות הבנייה, יגיע לכ-2.25 מיליון מ"ר. סך ההשקעה הכוללת בכל הפרויקטים האלו מוערך בכ-650 מיליון דולר.