אנחנו נמוכים?

שלום מיכאלשווילי, אחת הצלעות במשולש "מה קשור", דוחה את הטענות המוקדמות לגבי הרמה של הסדרה החדשה "הישראלים", שעולה הערב בערוץ 2 > רותי זוארץ

שלישיית "מה קשור", שעומדת להסתכל לנו בלבן של העיניים בחודשים הקרובים, בסדרת הטלוויזיה, "הישראלים", שעולה הערב בערוץ 2, ובתוכנית יומית נוספת שתעלה בהוט בחודש הבא, הם לא יותר מאשר חבורת הנערים הקולנית מהבניין ממול. כאלה שאי אפשר להפריד אותם ("אפילו שעברנו לתל אביב מרמאללה, שכרנו בנין שלם, ככה שגרנו אחד מעל השני").

הבדיחות הפרטיות, קודי השפה הפנימית של השלושה, התבררו כזהב, כי זה הצחיק לא רק אותם, אלא עוד אלפים שהגיעו, וממש שילמו לראות אותם עושים מה שהם יודעים לעשות בבית.

"אני חושב ש'הישראלים' היא התשובה ההולמת לכל המבקרים שלנו וגם לכל האוהבים שלנו, כי זה באמת משהו שונה מכל מה שעשינו קודם", אומר בגאווה שלום מכאשוילי, שמגדיר את עצמו 'המקבילה האבהית' בטריו: "אסי ישראלוף הוא האמא וציון ברוך הוא הילד.

"אנחנו לוקחים את הזמן בתוך הסיטואציה. נהנים מהמצב. למדתי בשנה האחרונה, שבה עבדנו על התוכנית , לא לחכות כמו נרקומן לבדיחה בסוף, אלא להיכנס לדמות ולסיטואציה".

" איזה תגובות קיבלתם עד עכשיו, רגע לפני הבכורה?

"קיבלנו רק מחברים ומשפחה, כי הקהל הרחב עוד לא נחשף ממש, אבל קיבלנו תגובות שזה מדהים. חבר טוב אמר לי, שזה שונה מכל מה שמשתמע מהשם 'מה קשור?' בהתחלה לא ידעתי אם לקחת את זה כמחמאה או לא, ואז הבנתי למה הוא מתכוון כי עד עכשיו דיברנו לקהל מסוים, ופה המנעד של הגילאיים שאנחנו פונים אליהם גדל.

" אחרי הקרנת הבכורה ב"סינמטק" בת"א, שמעתי ביקורות מאנשים, שיצאו מזועזעים מהרמה הנמוכה של המערכונים, וטענו שמדובר בהומור עדתי ונמוך.

"הכל עניין של טעם. אני לא מסכים עם הביקורת הזאת, יכול להיות שזה מישהו שבא עם סטיגמה מראש. נמוך זה הדבר האחרון שאפשר לומר על התוכנית שלנו. עדתי? מה פתאום. התוכנית בעקרון מבוססת על התוכנית הבריטית 'הממלכה הקטנה', שיש שם הומור הרבה יותר נמוך, שאנחנו לא ירדנו אליו".

" אתה חושב שאתם מספיק מגוונים כדי למלא את המסך גם בסדרה הזו וגם בתוכנית יומית ב"הוט"?

"יש אנשים בתעשייה, שקוראים לנו ילדי קרקס. ובשנה האחרונה הבנתי למה. כי אנחנו לא מפונקים. אנחנו מעריכים את מה שיש לנו בידיים. אני לא מכיר הרבה אמנים, שמתפרנסים יפה ממה שהם עושים.

"אנחנו כל הזמן מקפידים לא להישאב לדברים השליליים במקצוע הזה. חוזר לאשתי בסוף יום עבודה, לא לשמוע לביקורות. לקבל את האהבה מהרחוב. אני חושב, שמי שאומר על התוכנית החדשה שלנו שהיא נמוכה, בא ממקום של דעות קדומות עלינו".

" משתמע מזה, שאתה מתחרט על דברים או בדיחות שעשיתם בעבר.

"אין אמן שלא טועה. כשנכנסנו לעסק הזה היינו כולה ילדים בני 21 אחרי צבא. היום 7 שנים אחרי, ברור שיש שיר בדיסק, שלא הייתי מכניס או בדיחות שהיית משמיט. נניח שהייתה בדיחה שפלטתי בהיכל התרבות על איזה אמן ידוע, וכשפגשתי אותו ברחוב הוא אמר לי שאני בן אדם רע. יומיים לא יצאתי מהבית. כל שבוע השארתי לו הודעת התנצלות מתחננת במשיבון.

"הייתה איזו ביקורת שכתבה שאנחנו לא מוכשרים. אני חושב שזה נובע ממקום לא אמיתי . להגיד שאנחנו לא מצחיקים, ניחא, אבל להגיד שאנחנו לא מוכשרים זה לא מקובל עלי בכלל".

" אחרי שהבנתי שאתם לא התשובה לגששים, אתם התשובה של "רשת" לארץ נהדרת של "קשת"?

"לא. ואנחנו לא מתיימרים. 'רשת' לא צריכה תשובה ל'ארץ נהדרת'. כבודם במקומם מונח. הם הכי נהדרים וכולם חברים שלנו".

" אתם לא צעירים מדי לקחת על כתפיכם תוכנית בפריים טיים?

"לא. אנחנו פה כי מגיע לנו להיות פה".