נא להכיר: עמוס ירון, הלוביסט החדש של תע"א

עמוס ירון, שסיים את תפקידו כמנכ"ל משרד הביטחון לפני כשנה וחצי, מועסק כלוביסט בפועל של התעשייה האווירית (תע"א). ירון פעל באחרונה בשירות התע"א מול שרי הממשלה ומשרד ראש הממשלה לקידום המערכת האנטי רקטית שלה, שבסופו של דבר הפסידה לפני כשבועיים, על-פי החלטת משרד הביטחון והשר עמיר פרץ, למערכת שהציעה רפאל עם רייטאון האמריקנית.

בתערוכת התעופה שנערכה באחרונה בבנגלור, עיר ההיי-טק של הודו, הופיע ירון ועל דש חליפתו תג של נציג התעשייה האווירית. מהנהלת תע"א מסרו כי עמוס ירון משמש יועץ למנכ"ל החברה, יצחק ניסן, אך סירבו לנקוב בסכום המדויק המשולם לו. גורמים הקשורים למערכת הביטחון מעריכים ששכרו קרוב ל-10,000 דולר בחודש.

במקביל מונה ירון למתאם-על לריכוז פעולת הממשלה בתחום שיקום התשתיות והמוסדות במרחב הציבורי ביישובי הצפון וחיפה שלאחר מלחמת לבנון השנייה.על-פי החלטת הממשלה התפקיד הוא לשנה, בשכר של מנכ"ל משרד ממשלתי. עם זאת, התברר כי ירון שימש בתפקיד משקם הצפון חודשיים-שלושה בלבד, ולדבריו סיים את התפקיד כבר לפני חודשיים. ירון כידוע הוא גם אלוף במיל', ונהנה גם מפנסיה של איש צבא בכיר במיל', שממנה נהנה גם בהיותו מנכ"ל משרד הביטחון.

ירון מסר בתגובה: "אני מכהן כיועץ אסטרטגי למנכ"ל תע"א וכבר סיימתי לפני חודשיים את תפקידי כמשקם הצפון. אי-אפשר לצפות שאדווח לציבור על הכנסותיי, זה עניין פרטי שלי". ירון ציין עוד כי הוא נהנה מאוד מהעבודה עבור התעשייה האווירית.