מימן יורד מהנפקת אמחל: במו"מ למכירת בתי הדיור המוגן שלה למשען תמורת כ-30 מ' ד'

אמחל, הנשלטת ע"י אמפל הציבורית, מחזיקה 3 מרכזי דיור מוגן * הפניקס, שהעמידה הלוואה של 12.5 מ' ד' לאמחל ל-10 שנים, גם עשויה לרשום רווחי הון מהעסקה המתהווה

חברת אמחל, העוסקת בתחום הדיור המוגן ונשלטת בידי חברת אמפל הציבורית, מנהלת מו"מ מתקדם למכירת שלושת מרכזי הדיור המוגן שבבעלותה לחברת משען השייכת להסתדרות, תמורת כ-30 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". אמפל צפויה לרשום אף היא רווחי הון מהמכירה.

אמחל פעלה בשני מישורים במקביל: מצד אחד נערכה אמפל להנפיק אותה בבורסה, לפי שווי של 130 מיליון שקל (כפי שדווח לראשונה ב"גלובס" לפני כחודשיים), ומצד שני ניהלה החברה מגעים למכירת בתי הדיור המוגן שלה עם מספר גופים, וביניהם משען הנחשבת לאחד מהגופים הגדולים בשוק הדיור המוגן בארץ. על פי ההערכות, חולשת משען על 30% משוק הדיור המוגן בישראל, כשהיא מפעילה 10 מרכזי דיור המאכלסים 4,000 דיירים.

אמחל, כאמור, מחזיקה בבעלות על שלושה מרכזי דיור מוגן: שניים מהם בראשון-לציון והוד השרון, והשלישי מוקם בימים אלה בשכונת רמת החייל שבתל-אביב. המרכז הראשון הוקם בראשון-לציון בשנת 1992, והוא מכיל 149 דירות ובריכת שחייה ונהנה מהשגחה רפואית ושירותים נוספים. בשנת 2000 נפתח מרכז הדיור המוגן בהוד השרון, והוא כולל 235 דירות. באפריל 2005 חתמה אמחל על הסכם לבניית פרויקט דיור מוגן ברמת החייל, תחת המותג "עד 120", בו תחזיק 75%. על פי הדיווח האחרון של החברה, במסגרת הדו"ח הכספי המורחב לשנת 2005, הפרויקט עדיין ממתין לאישורים הרגולטוריים והפיננסיים.

בדצמבר 2005 חתמה אמחל על הסכם, במסגרתו העניקה לחברות הביטוח הפניקס והדר אופציה לתקופה של ארבע שנים לרכישת 19.9% מההון של אמחל. זאת, תמורת 6 מיליון דולר ששיקפו לאמחל שווי של 30 מיליון דולר. האופציה הוענקה במסגרת הלוואה של 12.5 מיליון דולר, אותה העמידה הפניקס לאמחל לתקופה של כעשר שנים. כך, שבמידה שהעסקה למכירת נכסיה של אמחל תיסגר לפי שווי שיעלה על 30 מיליון דולר לחברה, גם הפניקס צפויה ליהנות מרווחי הון בגין העסקה.

מימוש האחזקה באמחל דה-פקטו, מתאים לאסטרטגיה אותה התווה בעל השליטה באמפל, יוסי מימן, בחברה האם, על בסיס חזונו לפיו תתמקד אמפל בעסקי האנרגיה. לשם כך, מימש מימן בשנים האחרונות חלק ניכר מהאחזקות של אמפל, וכעת הוא עושה זאת באמחל. עד כה רכשה אמפל 12.5% מחברת הגז EMG, שהוחזקה על ידי חברת מרחב שבבעלותו הפרטית של יוסי מימן, וזאת תמורת סכום של כ-260 מיליון דולרים, חלקם במזומן וחלקם במניות. נראה כי המימוש שיתבצע כעת באמצעות חברת אמחל, עשוי לסייע בידי החברה לממן את עסקת רכישת המניות ב-EMG.

אמפל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2006 עם הפסד של מיליון דולר, לעומת הפסד של 6.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2005. ברבעון השלישי של השנה רשמה החברה הפסד של 1.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 10.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.