יקבי אפרת מקימה יקב חדש בהשקעה של 30 מיליון שקל

תכפיל את כמות הייצור * תמתג מחדש את היין תחת השם "טפרברג 1870" * תייצר יינות איכות

משפחת טפרברג, הבעלים של יקבי אפרת, השקיעה 30 מיליון שקל בהקמת יקב חדש ותמתג מחדש את היין אותו היא מייצרת תחת השם "טפרברג 1870".

מקור ההשקעה הוא בהון עצמי של המשפחה ובהלוואת בנק. ביקב החדש תכפיל החברה את כמות הייצור מ-4 מיליון בקבוקי יין ל-8-10 מיליון בקבוקים בשנה.

המיתוג מחדש משקף שינוי במהות פעילותה של החברה: מחברה שעיקר פעילותה התמקדה בייצור מיץ ענבים, יין לקידוש ויינות בסיסיים, לחברה המייצרת יינות איכותיים. תחת המותג החדש מבקשת החברה למצב את עצמה בתוך מספר שנים בין שני היקבים המובילים בישראל, כרמל מזרחי ויקבי הגולן.

מחזור המכירות של החברה עמד בשנת 2006 על כ-50 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35 מיליון שקל ב-2005. לדברי מוטי טפרברג, מבעלי החברה, החברה שמה לה ליעד להגיע למחזור של 120 מיליון שקל בתוך ארבע-חמש שנים.

כיום מייצאת החברה יינות ל-22 מדינות ביניהן ארה"ב, אנגליה, קנדה וצרפת, כאשר היקף הייצוא עמד בשנת 2006 על כ-6 מיליון שקל. באמצעות המותג החדש מבקשת החברה להגדיל את הייצוא כך שיהווה 20%-25% מפעילותה.

ביקבי אפרת מעריכים, כי שוק היין בישראל (כולל מיץ ענבים טבעי) נאמד בכ-750 מיליון שקל, כאשר 80% מהשוק מקורם ביין מקומי וכ-20% ביין מיובא.

כמו כן מעריכים בחברה, כי היקף יצוא היין עומד על כ-62 מיליון שקל בשנה כאשר עיקר הייצוא הוא לשוק היהודי הכשר.

לפי סטורנקסט, המכר ברשתות הקמעונאיות עמד ב-2006 על 410 מיליון שקל, גידול של 8% ביחס ל-2005 שבה עמד המכר על 381 מיליון שקל.

את השוק מובילים יקבי כרמל עם 40% נתח שוק ואחריהם יקבי רמת הגולן עם 17% נתח שוק. לטמפו 12% נתח שוק ואילו ליקבי אפרת 4.3% נתח שוק.

לפי סטורנקסט, גודל השוק הכמותי ירד ב-2006 ב-2% לעומת עלייה של 8% בגודל השוק הכספי. בשוק הכמותי הירידה הגבוהה ביותר בשיעור של 25% נרשמה בקטגוריית היין המוגז.

השם "טפרברג 1870" הוא צירוף של שם המשפחה והשנה שבה הקימה המשפחה את היקב בעיר העתיקה בירושלים, שהיה ליקב הראשון בישראל.

"ההחלטה על שינוי המותג נבעה מההכרה שבעולם הגדול שושלות של משפחות יין מזוהות בראשו של הצרכן עם מוצרי יינות איכות. על מנת לחזק את ערכי המותג עם השושלת המשפחתית הוחלט על השם טפרברג 1870", מסביר המשנה למנכ"ל החברה, דרור אשל. לדבריו, בניית המותג החדש תישען הן על השושלת המשפחתית והן על החדשנות שהחברה תציע בתחום.

תחת המותג החדש תשיק החברה במהלך השנה הקרובה שלוש סדרות יין יוקרתיות - "טפרברג", "טרה" ו"טפרברג רזרב".