יפאורה-תבורי רכשה את המותג שוופס ב-9 מיליון ש'

הערכות: תפתח מוצרים פונקציונליים ובריאותיים המותאמים לשוק המקומי, שישווקו תחת המותג שוופס

חברת המשקאות יפאורה-תבורי רכשה את המותג שוופס בישראל מקדבורי שוופס העולמית, תמורת 9 מיליון שקל. במסגרת ההסכם רכשה החברה גם את השם וגם את ידע המותג.

תחת המותג שוופס משווקת היום החברה שוופס סודה, ג'ינג'ר אייל, מי טוניק וביטר למון. בנוסף, במגזר הערבי בלבד משווקת החברה תחת המותג גם שוופס קולה, גולדן אורנג', תותית ולמונייט.

עד היום שיווקה יפאורה-תבורי את המותג שוופס תחת הסכם זיכיון, וכפועל יוצא ממנו הייתה כפופה לחברה העולמית. המשמעות של הרכישה היא, כי החברה בישראל רשאית כעת לפתח מגוון מוצרים בלעדיים ולשווקם תחת שם המותג שוופס.

שוק המשקאות המוגזים הוא עדיין השוק המוביל בתחום המשקאות הקלים, אך הוא הולך וקטן בהתמדה עקב טרנד הבריאות שכובש את שוק המזון והמשקאות, בארץ ובעולם.

לפני ימים אחדים הודיעו החברות העולמיות קוקה-קולה ופפסיקו על תוכניות להשקת משקאות קולה חדשים, נטולי סוכר, המחוזקים ברכיבים פונקציונליים.

התוכנית היא חלק ממאמץ נרחב שעושות החברות, הנועד לרענן את תדמית מוצרי הדגל שלהן ולהתמודד עם התחרות הגוברת מצד מוצרי בריאות לא מוגזים. "אנחנו רוצים להמציא מחדש את המשקאות הקלים המוגזים", אמר ג'ון קומפטון, נשיא פפסיקו צפון אמריקה, במסיבת עיתונאים שבישרה על המהלך. במסגרת מהלך זה תשיק קוקה-קולה בשוק האמריקני גם גרסה חדשה של דיאט קולה עם ויטמינים ומינרלים.

ההערכות הן, כי יפאורה-תבורי תנצל את המותג שוופס כדי לפתח מוצרים בסגנון המוצרים המוגזים החדשים של קוקה-קולה ופפסיקו, המתייחסים לטרנד הבריאות. משקאות אלה אף נקראים "משקאות מבעבעים" ולא משקאות מוגזים, כדי להרחיקם מהתדמית הלא-בריאותית של סוג זה של משקה.

רכישת המותג שוופס מעניקה ליפאורה-תבורי יתרון תחרותי בכך שהיא תאפשר לה לפתח מוצרים משל עצמה בהתאם לצרכי השוק המקומי. החברה הישראלית למשקאות קלים, למשל, משווקת המותגים ספרייט ופנטה, יכולה לשווק את המוצרים החדשים של החברה העולמית, אך אינה יכולה לפתח מוצרים משל עצמה.

מיפאורה תבורי נמסר, כי אין החברה חושפת את תוכניותיה האסטרטגיות.