פיפ"א חשפה כי הקימה קרן לתשלום פיצויים עבור שחקנים שנפצעו במהלך מונדיאל 2006

[למדור עסקי ספורט]"האינדיפנדנט": פיפ"א ניפחה את מספר הצופים שחזו במונדיאל בגרמניה

פיפ"א חשפה כי הקימה קרן לתשלום פיצויים עבור שחקנים שנפצעו במהלך מונדיאל 2006.

"הקרן בשווי 15 מיליון פרנקים שווייצרים (12.31 מיליון דולר) והיא תשלם פיצויים לשחקנים מכל 32 הנבחרות שהתחרו בטורניר גביע העולם", אמר ספ בלאטר במסיבת עיתונאים בלונדון. "המטרה העיקרית של הקרן היא לסייע לנבחרות קטנות", הוסיף נשיא פיפ"א.

בלאטר מתח ביקורת מרומזת על ניוקאסל, שדורשת פיצוי עבור הפציעה של כוכבה מייקל אואן, שקרע את רצועות הברך במהלך המונדיאל.

פיפ"א הציעה לניוקאסל פיצוי בסך 2.2 מיליון פרנקים שווייצרים עבור אואן כדי לעזור לה בתשלום משכורתו העונה אולם ניוקאסל סירבה.

התאחדות הכדורגל האנגלית משלמת 50,000 ליש"ט לשבוע (כמחצית מהמשכורת שלו), אבל המועדון הגיש תביעה נוספת בסך 6.2 מיליון ליש"ט לפיפ"א שתסייע לכסות את מחירו של אובפמי מרטינס (10 מיליון ליש"ט) אותו החתימה בקיץ כדי לכסות על העדרותו של אואן.

הקרן מיועדת לתביעות פיצויים מהמונדיאל האחרון בלבד.

"האינדיפנדנט" חשף היום שפיפ"א "ניפחה" את הנתונים לגבי מספר הצופים במונדיאל, וכי לא היתה לארגון כל יכולת לקבוע את המספר המדויק של הצופים. דובר פיפ"א הודה שהארגון "שיער" את מספר הצופים מבלי לאמת את הנתונים ממקומות רבים בעולם.

החברות שנטלו חסות על הטורניר דרשו "לדעת את המספרים האמיתיים", אבל חברת Infront, שהמנכ"ל שלה הוא פיליפ בלאטר, אחיינו של ספ בלאטר, לא הסכימה לקחת אחראיות על הבאת הנתונים המדויקים. למרות זאת, פרסמה פיפ"א שמיליארד איש צפו במשחק הגמר, בעוד שלפי האינדיפנדנט פיפ"א ידעה רק על 285 מיליון צופים, והיתר היו הערכות בלבד.