שביתה איטלקית בחברת החשמל: תקלות ייצור יתוקנו לאט

ברחבי הארץ אירעו אתמול הפסקות חשמל מקריות למשך מספר שעות, בין היתר בשכונת מגוריו של שר התשתיות בנימין בן-אליעזר

ברחבי הארץ אירעו אתמול (ד') הפסקות חשמל מקריות, בין היתר, בשכונת מגוריו של שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, שכונת נווה ים בראשל"צ, שכונת היוקרה סביונים, שכונת דניה בחיפה, שכונות בנתניה, רמת הגולן, ועוד.

הפסקות החשמל נמשכו מספר שעות וגורמים בחברה ציינו, כי לא מדובר בהפסקות יזומות, אלא ב"תיקון איטי" של תקלות. גורמים אחרים ציינו, כי מדובר במהלכים מתוכננים.

ראשי הוועד של חברת החשמל נפגשו אמש עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבחינת דרכי הפעולה על רקע אישור הרפורמה אתמול בכנסת, פגישה שהיתה מתוחה וטעונה.

בערב כונסה גם ישיבה פנימית של הוועד הארצי בה הוחלט על שורה של צעדים כחלק מהמאבק נגד הרפורמה. העובדים החליטו כי תקלות שיתרחשו ביחידות הייצור יתוקנו רק בהתאם לנהלים, ולא יושקעו מאמצים מיוחדים לתקנן במהירות.

הוועד צפוי למנוע את הפעלת המערכת הממוחשבת ERP שמהווה חלק מההתארגנות של החברה לרפורמה. בנוסף הוועד לא ישתף פעולה עם רשויות המדינה בנוגע לרפורמה, העובדים לא יעבירו מסמכים ולא ימסרו מידע הדרוש לקידום החוק.

בכיר בוועד אמר ל"גלובס": "אנו נעבוד לפי הספר, התקלות יתוקנו במקסימום הזמן שמתיר הנוהל. אנו נפעל לכך שהחוק שאושר אתמול לא יבוא לידי מימוש. רפורמה בחברת החשמל לא תצליח ללא גיבוי של הוועד".

עובדים בחברת החשמל מתחו ביקורת על יו"ר הוועד דוד (מיקו) צרפתי שנכשל לטענתם בניהול המאבק נגד החקיקה.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר כי ועד עובדי חברת החשמל נמצא רק בשלב של "חימום מנועים". אישור הרפורמה ללא הסכמת העובדים הלהיט את הרוחות, אמר.

(הראיון המלא עם עיני ב"גלובס הערב", עמ' 2)