בקשה לתביעה ייצוגית: הנהלת בתי המשפט גובה ביתר עבור צילומים של מסמכים

לטענת התובע, המחיר הנגבה בבית המשפט לשם צילום כל מסמך עומד על 50 אג' לצילום, גבוה פי 2 ויותר מהמחיר הנגבה בעבור צילום במוסדות אחרים

עו"ד אבי אלקיים הגיש לבית המשפט מחוזי בת"א תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד הנהלת בתי המשפט וחברת "צילומעתיק", הזוכה במכרז לאספקת שירותי צילום למערכת בתי המשפט, בטענה לגביית מחיר מופרז עבור צילומי מסמכים. לדברי התובע, המחיר לקהל אמור "לכסות" את מחיר הצילום הנמוך יותר שנגבה מעובדי הנהלת בתי המשפט, ולהותיר בידי הזכיין רווח.

לטענת התובע, המחיר הנגבה בבית המשפט לשם צילום כל מסמך עומד על 50 אג' לצילום, ומדובר במחיר הגבוה לעיתים פי 2 ויותר מהמחיר הנגבה בעבור צילום במוסדות אחרים. התובע מציין כי לפי נתוני המכרז מדובר ב-250 אלף צילומים בחודש במשך כשנתיים, והסכום שנגבה ביתר בתקופה זו שלא כדין מכלל הקהל מוערך ב-2.2 מיליון שקל.

לדברי התובע, מחיר הצילום הוא רכיב קבוע בתנאי המכרז ועומד על 50 אג'. עו"ד אלקיים מציין כי מעיון במסמכי המכרז עולה שהמחיר הממוצע האמיתי שמציע וגובה הזכיין (צילומעתיק) עבור צילום הוא 13 אג', דהיינו הפרש של 37 אג' לצילום.

לטענתו, הפרשי מחירים אלו מטרתם לממן את הוצאותיה של מערכת בתי המשפט בגין צילומי מסמכים. ממסמכי המכרז עולה, מציין התובע, כי הזכיין מעניק על כל 1,000 צילומים בתשלום לציבור, 2,500 צילומים חינם להנהלת בתי המשפט ולגורמים ממשלתיים אחרים. (ת.מ. 120/07).