יבואני הרכב נתפסו לא ערוכים לרכישות

בחודשים ינואר-פברואר נמסרו 29,913 כלי רכב חדשים, זינוק של 20% לעומת התקופה המקבילה

בינואר-פברואר נמסרו 29,913 כלי רכב חדשים, זינוק של 20% לעומת התקופה המקבילה. כך מדווחים יבואני הרכב. מסירות כלי הרכב הפרטיים הסתכמו ב-24,706, עלייה של 19% לעומת אשתקד. הנתונים הם אחרי קיזוז של כ-3,000 כלי רכב, שנכנסו לדו"ח ינואר בשל טעות מחשב.

בפברואר לבדו נמסרו 16,378 כלי רכב, עלייה של כ-35% לעומת פברואר אשתקד. העלייה נובעת מביקוש ער של לקוחות פרטיים בתחילת השנה, בעקבות ירידת המחירים שבאה עקב הורדת מס הקנייה וקבוצות שווי השימוש. בנוסף, נרשמו החודש ביקושים ערים של חברות ההשכרה לקראת חג הפסח.

נציין שבשנים רגילות, ינואר-פברואר הם חודשי מכירות עייפים למדי, אך ציבור הלקוחות הוכיח שוב שהוא יודע לזהות עסקה טובה. המכירות הדחויות מסוף 2006 התפרצו בתחילת 2007, והביקוש הקיף כמעט את כל השוק. אלא ששינוי דפוסי הרכישה תפס את ענף הרכב לא מוכן ויבואנים רבים מוצאים עצמם ללא מלאי בדגמים המרכזיים.

בענף מעריכים שגם שנת הדגם 2008 תתאפיין באי יציבות. בקרוב תגיע להכרעה העלאת שווי השימוש, שעשויה להשפיע על מתווה המכירות של חברות הליסינג. החברות מתנהגות כאילו העננה כבר הוסרה. הייתכן שהן יודעות משהו שאנחנו עדיין לא יודעים?