עוזר רשם האגודות השיתופיות בגליל יפצה עו"ד שהשמיץ בפני לקוח: "איש ציבור צריך לדעת לגלות איפוק"

ביהמ"ש חייב את שלומי אברהם לפצות ב-35 אלף שקל את עו"ד אלי סגל, אותו השמיץ בפני לקוחו של סגל

בית משפט השלום בעפולה חייב את שלומי אברהם, עוזר רשם האגודות השיתופיות בגליל העליון וראש ענף הפיקוח, לפצות ב-35 אלף שקל את עו"ד אלי סגל, אותו השמיץ בפני לקוחו של סגל.

סגל הוא חבר באגודה השיתופית קדש נפתלי ממושב רמות נפתלי והיה יו"ר ועדת הביקורת שלה. בקיץ 2004 אמר לו לקוח שלו, טומי קורלנדר, כי נפגש עם אברהם במשרדי המועצה האזורית גליל עליון בקריית שמונה, והם דנו בעניין שסגל טיפל בו בדרך כלל עבור קורלנדר.

קורלנדר העיד כי אברהם השמיץ את סגל בפגישה ואמר כי הוא היה קשור לסמים, העיר הערות ברוח שלילית בדבר "מצבו המשפחתי", אמר כי הוא "מנסה לנהל את רמות נפתלי 'בשלט רחוק'" וכן שבמשרד הרשם לא מתייחסים כלל לפניותיו הרבות. אברהם, שיוצג בידי הפרקליטות, סירב לבקשתו של סגל להתנצל, וטען שקורלנדר משקר בדבריו.

השופטת ג'אדה בסול קבעה שלמרות שקורלנדר נמנע מהבאת עד שיכול היה לסייע לו, הרי שעדותו עדיפה באשר היא "אמינה, שלמה ועקבית". לכך התווספה "ההתרשמות הלא חיובית מעדותו של הנתבע במהלך חקירתו הנגדית, יחסו לתובע בדיון, שפת הגוף וסגנון הדיבור".

השופטת ציינה, כי "אין מדובר באדם פרטי אחד מול אדם פרטי אחר, ואיני יכולה להתעלם מהעובדה כי הדברים שנאמרו, שהיו קשים וחמורים, באו מפיו של עובד ציבור, בעת מילוי תפקידו, ללקוח של עוה"ד".

לדבריה, "אין זה רלוונטי עד כמה הכעיסה התנהלות התובע את הנתבע. נושא משרה ציבורית צריך לדעת לגלות איפוק, והוא אינו יכול לשפוך חמתו על אדם, ללא שליטה".

עם זאת, השופטת קיבלה חלקית את בקשתו של אברהם להפחית את הפיצוי בשל התנהגות סגל עצמו, התבטאויותיו והאופן בו הוא מנהל את ענייניו כ"מלחמת התשה" נגדו. היא ציינה שטוב יעשה סגל "אם יגלה בעתיד יותר נימוס, כבוד ואיפוק באופן בו הוא מתנהל". (ת.א. 2473/04).