פנייה לביהמ"ש: "למלון 'אמריקן קולוני' בירושלים אין זכויות על שמו"

חברת אמריקן קולוני מהוד השרון טוענת כי לחברת אמריקאן קולוני אוף ג'רוזלם, המפעילה של מלון אמריקאן קולוני בי-ם, אין זכויות בסימן המסחר

חברת אמריקן קולוני מהוד השרון (להלן: הוד השרון) טוענת כי לחברת אמריקאן קולוני אוף ג'רוזלם, הבעלים והמפעילה של מלון אמריקאן קולוני בירושלים (להלן: ירושלים), אין זכויות בסימן המסחר "אמריקן קולוני", ואין מדובר בסימן מסחור רשום.

ירושלים ביקשה בספטמבר אשתקד מבית המשפט המחוזי בת"א להוציא צו מניעה זמני האוסר על הוד השרון, העוסקת בייזום ושיווק של מיזמי נדל"ן, מלעשות שימוש בסימן המסחר "אמריקאן קולוני". לטענתה, באמצעות עוה"ד איתן שאולסקי וגיל סלוביק, היא הוכיחה שהיא הבעלים של הסימן והמוניטין הקשור בו, וכי הוד השרון מפרה את זכויותיה.

הוד השרון, הנסחרת בבורסה, טוענת בכתב הגנה כי בתחילת 2005 היא נרשמה בשם "אמריקן קולוני", שם אותו בחרה בתום לב מוחלט וכדין. לדבריה, טענותיה של ירושלים כלפיה החלו רק בעת הנפקתה לבורסה. "יש להניח כי כל מטרת התובעת היתה לנצל את ההזדמנות ולהעלות דרישות במטרה להוציא כספים בדרך לא ראויה", טוענת הוד השרון.

הוד שרון מציינת כי רק לאחרונה וכהכנה לפתיחת ההליכים נגדה, הגישה ירושלים מספר רב של בקשות לרישום סימן המסחר "אמריקן קולוני". לדבריה, היא הגישה בקשה זמן רב לפני ירושלים.

לדברי הוד השרון, באמצעות עוה"ד נחמן כהן-צדק, דניאל בוסתנאי ועידן פרידמן, היא הקימה מספר פרויקטים של מגורים ופרסמה אותם תחת השם "אמריקן קולוני". כמו כן, לדבריה, תחת שם זה נסחרות האג"ח של החברה בבורסה.

הוד השרון טוענת, כי מתן צו האוסר עליה לעשות שימוש בשמה יפגע במוניטין שלה ויוריד לטמיון מאמצים ומשאבים שהושקעו בהשקת החברה, בפרסומה ובהנפקת האג"ח שלה. ירושלים טוענת כי הוד השרון הגישה את כתב ההגנה לאחר שמו"מ בין הצדדים לא נשא פרי. (ת.א. 2194/06).