יועמ"ש הכנסת: רשימת מקבלי אישורי הכניסה לכנסת תימסר לתנועה לחופש המידע

נענתה לעתירה שהגישה התנועה לחופש המידע והעיתונאי עמית סגל

היועצת המשפטית של הכנסת הודיעה, כי על הכנסת למסור לתנועה לחופש המידע את כל רשימת מקבלי אישורי הכניסה הקבועים לכנסת, אשר אינם מועסקים באופן קבוע במשכן.

רשימת מקבלי השמות תימסר בצירופו של שם האדם שהמליץ על מתן האישור. יצויין, כי רשימה זו אינה כוללת את העוזרים הפרלמנטרים, עוזרי השרים עובדי כנסת קבועים ועובדי משרדי הממשלה, המקבלים אישור כניסה קבוע מתוקף תפקידם.

בכך למעשה, נענתה הכנסת לעתירה שהגישה התנועה לחופש המידע והעיתונאי עמית סגל, לקבלת רשימת מקבלי האישורים. ההודעה נמסרה במסגרת דיון בעתירה שהגישה התנועה לחופש המידע לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים נגד הכנסת ומנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב. בלשניקוב סירב למסור את רשימת מורשי הכניסה, בטענה, כי נדרשת "התייחסות ספציפית בהיבט הביטחוני".

לאחר הגשת העתירה קיימה היועצת המשפטית של הכנסת ונציגים מטעמה ישיבות עם בלשניקוב, במסגרתם התברר, כי מבחינה טכנית יש בידי הכנסת רשימה של מקבלי האישורים. קצין הכנסת ציין במהלך הישיבות, כי אינו יכול להצביע על מניעה בטחונית, שיש בה כדי להצדיק סירוב למסור את רשימת מקבלי אישורי הכניסה ועל רקע זה הבהירה היועצת המשפטית של הכנסת את עמדתה בפני בלשניקוב, לפיה על הכנסת למסור את המידע המבוקש.

התנועה לחופש המידע טענה, כי למרות עמדה זו של היועצת המשפטית לכנסת, נמנע בלשניקוב מלהעביר את הרשימות. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד בעז בן צור ורז בן דוד. תגובת הכנסת נמסרה ע"י רוקסנה שרמן-למדן. (עת"מ 162/07).