עלייה של 86% ברווח הנקי של דניה סיבוס ברבעון; החברה תחלק דיווידנד בסך 40 מיליון ש'

[לאתר המעו"ף] התקדמות עבודות הפיתוח בכביש 431 תרמו להכנסות של 414.6 מיליון שקל ברבעון האחרון

חברת דניה סיבוס , החברה הבת של אפריקה ישראל בשליטת לב לבייב, פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2006 ולשנה כולה. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הכנסות שנתיות של כ-1.4מיליארד שקלים בשני המגזרים (לבנייה ולתשתיות), עלייה של כ-57% לעומת השנה הקודמת. הרווח הנקי השנתי עמד על כ-41.2 מיליון שקלים, המהווים גידול של כ-32% לעומת 2005.

החברה דיווחה כי במחצית השנייה של השנה חל גידול בהיקף הפעילות בעיקר עקב התקדמות הביצוע בפרוייקט של כביש 431. ההכנסות ברבעון הרביעי זינקו בשיעור של כ-85.9%, לכ-414.6 מיליון שקל. גם הרווח הנקי ברבעון האחרון של השנה שומר על עלייה חדה באותו שיעור - ועלה ב-86.2% לרמה של כ-12.6 מיליון שקל.

החברה החליטה לחלק דיבידנד לבעלי המניות בסך של 40 מיליון שקלים בגין שנת 2006.

עוד דיווחה החברה כי צבר ההזמנות שלה מסתכם נכון לסוף דצמבר בכ-1.1 מיליארד שקל, גידול של כ-16% לעומת השנה הקודמת. לגבי פעילות החברה בחו"ל, מציינת החברה כי סיימה את פעילותה בקנדה באמצעות החברה הבת. גם ברוסיה פעילה החברה באמצעות חברה בת, בה מחזיקה דניה סיבוס אחזקות בשיעור של 80% ופועלת עבור חברות מקבוצת אפריקה-ישראל. בקזחסטן מנהלת דניה סיבוס מו"מ עם ממשלת קזחסטן לבניית 100 בי"ס בהיקף מוערך של מאות מליוני דולר, שאם יצלח, יבוא לגיוס מימון בהיקף משמעותי ביחס לעלות המיזם.

בתחום התשתיות, החברה פועלת בעיקר כקבלן ביצוע של תשתיות נתיבי תחבורה ומייצרת קורות ומקטעים לגשרים ומעבירי מים. הפעילות המרכזית אותה מבצעת החברה בתחום התשתיות הוא מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של כביש 431 במתכונת PFI - Private Finance Initiative באמצעות החברה הבת נתיבי היובל. הכביש אמור לשמש כדרך פרברית מהירה בין איילון דרום מדרום לראשל"צ ולרמלה לכביש מס' 1. החברה ציינה כי היקף הפרוייקט מוערך בכ-2 מיליארד שקל, מתוכם עלויות הקמה בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.

עופר קוטלר, מנכ"ל דניה סיבוס, מסר בתגובה: "בשנת 2007 תשים החברה דגש על שלושה תחומי פעילות עיקריים בהם היא רואה את התפתחותה העתידנית - תחום התשתיות, תחום בניית מגדלי יוקרה למגורים בארץ ופעילות בחו"ל בשיתוף עם גופים מקומיים מובילים ברוסיה ובמדינות מזרח אירופה. כמו כן, לראשונה החלה החברה לפעול בתחום היזמות של פרוייקטים נדל"ניים בחו"ל באמצעות חבירה לגופים בינלאומיים מובילים ברוסיה". עוד הוסיף קוטלר, כי החברה עשוייה להתחיל בביצוע פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב בשנת 2008.