מלונות אפריקה ישראל חתמה על מזכר הבנות לרכישת ארבעה בתי מלון ברומניה

לפי המזכר, תרכוש חברת הנדל"ן 60% מבתי המלון הממוקמים במרכז בוקרשט תמורת כ-18 מיליון אירו * החברה הציגה גידול של כ-215% ברווח הנקי ברבעון האחרון

חברת מלונות אפריקה ישראל , חברה בת של אפריקה-ישראל (86%) שבשליטת לב לבייב, התקשרה אתמול (א') במזכר הבנות עם שתי חברות זרות כדי לבחון אפשרות לרכישת 60% מהאחזקותיהן הישירות והעקיפות בארבעה בתי מלון במרכז בוקרשט, בירת רומניה. אם תושלם העסקה, תשלם החברה כ-18 מיליון אירו, בכפוף לביצוע התאמות במועד השלמת העסקה.

החברה דיווחה כי ארבעת בתי המלון כוללים בסך הכל כ-294 חדרי אירוח. עוד הוסיפה החברה, כי החברות המוכרות יוסיפו להחזיק ביתרת הבעלות על המלונות, קרי 40%.

הרכישה כפופה לתנאים שונים ובהם בין השאר התחייבות להשקעה בשיפוץ אחד המלונות, בסכום כולל של כ-8 מיליון אירו, כאשר אם תצא העסקה לפועל, תשקיע מלונות אפריקה ישראל את חלקה היחסי (60%). תנאי נוסף הוא השלמת בדיקת נאותות עד ה-11 במאי וחתימת הסכם מכירה מפורט.

נזכיר כי החברה ממשיכה באסטרטגיית הפיתוח הבינלאומי שלה. לפני כחודש חתמה החברה על מכתב כוונות לרכישת מלון העסקים "אמברוסינו" ליד שטוטגרט בגרמניה ב-3.75 מיליון אירו.

בתוך כך, פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2006 כולה. החברה דיווחה על הכנסות של 92 מיליון שקל בהכנסות הרבעוניות, לעומת הרבעון הקמביל ב-2005, המהוות גידול של כ-19%. את הרבעון האחרון סיימה החברה ברווח נקי של כ-6.9 מיליון שקלים, המהווים גידול של כ-215%.

תפוסת החדרים במלונות החברה ברבעון הרביעי של 2006 הסתכמה ב-67%, בהשוואה ל-68% ברבעון הרביעי של 2005. במונחים שנתיים, תפוסת החדרים אף הייתה נמוכה יותר, ועמדה על 63.6%, נתון נמוך במעט מהנתון המקביל לו בשנה הקודמת.