פרק נוסף בעלילות קידרון אחזקות: החברה מוצעת למכירה

נאמן החברה קיבל מספר הצעות הערכות: בין המתעניינות נמצאות חברות פלסטיקה * את ההצעות יש להגיש עד ה-25 למארס בתוספת ערבות בשיעור 10% מגובה ההצעה

פרק נוסף בעלילות חברת קידרון אחזקות הקורסת נכתב היום (ג'), כשרו"ח אלון פרדקין, נאמן החברה בהקפאת ההליכים, פרסם הזמנה לציבור להגיש הצעות לרכישת החברה. על פי ההצעה לציבור, ניתן יהיה להגיש במקביל הצעות לרכישה של רק חלק מנכסיה, הכוללים בין היתר את השלד הבורסאי שלה והציוד ממפעליה באזור התעשייה רמת גבריאל שבמגדל העמק. כן הוצעו למכירה הנדל"ן והמקרקעין שבבעלות החברה. את ההצעות יש להגיש עד ה-25 למארס, בתוספת ערבות בשיעור 10% מגובה ההצעה.

בדו"ח שהוגש מטעם הנאמן לבית המשפט המחוזי בנצרת, נכתב כי הוא קיבל עד כה הצעות רבות לרכישת פעילויות החברה השונות. הנאמן אינו חושף את מקור הפניות, אך ההערכות הן כי מדובר בחברות שעוסקות בפעילות סינרגטית לזו של קידרון בתחום הפלסטיקה, המבקשות לנצל את הסיטואציה אליה נקלעה.

נזכיר כי החברה עברה למצב של הקפאת הליכים ב-15 לפברואר, לאחר שדיווחה כי חובותיה מסתכמים לסך כולל של 48 מיליון שקל. מהבקשה שהגישה קידרון למינוי הנאמן, התברר כי הפסדיה הצבורים לצורכי מס עומדים על 93 מיליון שקל, וכן יש לה הון שלילי בסך 31 מיליון שקל וגירעון בהון החוזר בסך 18 מיליון שקל. בעקרונות הסדר הנושים, על פי פתרון שהגישה החברה, לאחר מכירת נכסיה יחולק דיבידנד מתוכו תקבל המערכת הבנקאית 22-24 מיליון שקל. הנושים על פי דין קדימה יקבלו בסוף התהליך 3.2 מיליון שקל, ואילו הנושים הרגילים יקבלו 4 מיליון שקל.

קרן פייט, שהעניקה הלוואת איגוח לקידרון אחזקות, תקבל לידיה את מניות החברה הבת, קידרון פלסטיקה, שעמדו כשעבוד עבור ההלוואה.