תגובות

אורי אדלסבורג: קיבלתי הודעה על סגירת התיק

*דוברו של אורי אדלסבורג, עידו טל, מסר בשמו את התגובה הבאה: מעולם לא נוהל נגד אורי אדלסבורג כל משפט בארצות הברית או בכל מקום אחר עלי אדמות. תיק החקירה בעניינו בארץ נסגר, ויש בידו מסמך מהפרקליטות המעיד על כך. משרד הביטחון מעולם לא הגיש תביעה נגדו על סך 6.1 מיליון דולר, או על כל סכום אחר".

בתשובה לשאלות אחרות שהופנו אל הדובר נמסר כי "המשפט בארצות הברית הסתיים בזיכוי, ולא נעשתה בו כל עסקת טיעון". הדובר הוסיף כי מאז גם ביקר אדלסבורג בארצות הברית. את בקשת G לראות מסמכים המעידים על הזיכוי דחה אדלסבורג. כאמור, בהמשך טען הדובר כי התכוון שהזיכוי היה של הנאשמים האחרים בתיק וכי לא נוהל משפט נגד אדלסבורג.

בשמה של דוראד אנרגיה, מסר עידו טל שיו"ר מועצת המנהלים של דוראד אנרגיה, מר אורי דורי, בוחר על-פי העניין את מי לשתף בישיבות הנוגעות לדוראד אנרגיה, ולא נמנע מלשתף את אורי אדלסבורג אם וכאשר יש אפשרות להשתמש בניסיונו העסקי המגוון והמוכח. זאת חרף העובדה כי מר אדלסבורג אינו נמנה עם בעלי החברה. הדובר הדגיש כי לא קיים כל קושי, מכל סוג ומין, ביחס למעורבותו של מר אדלסבורג בענייניה של דוראד אנרגיה. אדלסבורג הוא אחד מאנשי העסקים המוכשרים והמובילים במשק, שפועל בהצלחה רבה במדינות רבות במשך שנים רבות, ועל כך אין עוררין.

ממשרד הביטחון נמסר שבשנת 2002 החל משרד הביטחון לבחון, מתוך שיקולים כלכליים, את האפשרות לרכוש חשמל מחברה פרטית. המהלך תואם אז עם משרד התשתיות הלאומיות.

"חברת דוראד אנרגיה נבחרה על-ידי משרד הביטחון כספק יחיד על-פי חוק חובת המכרזים. באותה העת (וככל הידוע לנו גם היום) הייתה דוראד אנרגיה החברה הפרטית היחידה בעלת רישיון ייצור מתאים, המאפשר לה לספק למערכת הביטחון, כספק יחיד, חשמל בהיקף הנדרש.

"מנכ"ל משרד הביטחון דאז, עמוס ירון, נמנע מלאשר באופן אישי את החלטת ועדת המכרזים העליונה של משרד הביטחון ומלחתום על ההסכם עם החברה, למרות שפרק הזמן שחלף מאז הועסק עמוס ירון בחברת א.דורי, ועד למועד הבחירה בחברת דוראד אנרגיה, לא חייבו את הימנעות המנכ"ל המפורטת לעיל.

"ידוע למשרד הביטחון שמר יוסף אדלסבורג הוא שותף בחברת דוראד אנרגיה וכי הוא אביו של אורי אדלסבורג.

"חברת דוראד אנרגיה הוסמכה על-ידי ועדת שרים לענייני חברה וכלכלה להגיש תוכנית להקמת תחנת כוח לייצור חשמל. כמו כן קיבלה ממשרד התשתיות הלאומיות אישור למתן רישיון ייצור חשמל על-ידי יצרנים פרטיים".

ביחס לפרשת המסוקים מסר משרד הביטחון כי במהלך שנת 2000 ביקש משרד הביטחון להגיש תביעה נגד אורי אדלסבורג להחזר של 6.1 מיליון דולר בגין קבלת עמלה מחברת יורוקופטר מבלי שקיבל היתר לכך על-פי החוק.

"פרקליטות מחוז תל אביב, שהייתה אמורה לטפל בהגשת התביעה, הגיעה למסקנה שלא קיימת תשתית מספקת לצורך הגשת תביעה.

כמו כן נעשו מאמצים להשתמש בחומר החקירה הפלילי שהצטבר במשטרה, אולם הפרקליטות קבעה שגם בחומר הזה אין די לצורך הגשת התביעה האזרחית, ולכן היא לא הוגשה, כאמור, בסופו של דבר".