מזוז אינו רואה דחיפות מיוחדת בהשעיית הירשזון או בהתפטרותו - כל עוד החקירה בעיצומה

(עדכון) - ביום רביעי אמור להחליט היועץ המשפטי לממשלה האם הראיות שנאספו נגד שר האוצר מחייבות השעיה * במשטרה לא פסלו על הסף את האפשרות שהחשודים העיקריים בחקירה מבקשים להתנכל להירשזון

"קראתי בימים האחרונים יותר דיסאינפורמציה מאשר אינפורמציה". כך אמר בסוף השבוע המפכ"ל היוצא, רב-ניצב משה קראדי, בהתייחס לחקירת שר האוצר, אברהם הירשזון, החשוד בגניבת מיליוני שקלים מעמותות המסונפות להסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל).

"הדרך הנכונה היא", אמר המפכ"ל בנאום בפני הפורום הכלכלי של באר שבע והנגב, "שהחקירה תמשיך להתנהל בחדרי החקירות של המשטרה, ולא בתקשורת". הוא אף ציין, ש"החקירה לא מתנהלת עם סטופר".

גם בצוות החקירה של הפרשה, בראשות תנ"צ יואב סגלוביץ', מתייחסים בביטול לפרסומים השונים אודות החקירה, וטוענים, כי רובם אינם נכונים.

לפי שעה, הירשזון מכחיש את כל המיוחס לו וטוען, כי לא נטל לכיסו מאומה מכספי העמותות. בנו עופר מסר עדות רק ביחס לפעולות הכספיות שביצע אביו, והוא עדיין לא נחקר באשר לחשדות, לפיהן חלק מכספי המעילה הועברו אליו, כדי לכסות חובות כספיים.

שר האוצר צפוי להיחקר שוב השבוע, כאשר החוקרים יתאמו איתו מועד. ככל הנראה, צפויות לו עוד כמה חקירות בפרשה. לפי שעה, היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אינו סבור שעל הירשזון להתפטר או להשעות עצמו.

עם זאת, מזוז עצמו עוקב אחרי ההתפתחויות בחקירה ומתעדכן לגביה. מאחר שהירשזון אינו מופקד על רשויות האכיפה השונות, כפי שהיו השרים צחי הנגבי וחיים רמון, מזוז אינו רואה דחיפות מיוחדת בהשעייתו מהתפקיד, כל עוד החקירה בעיצומה.

בחקירה הקרובה יעומת הירשזון עם תדפיסי חשבונות בנק, מסמכים שונים ואולי אף עם עדויות של חלק מהחשודים האחרים בפרשה. במשטרה לא פסלו על הסף את האפשרות, שהחשודים העיקריים, שהפנו אצבע מאשימה כלפי הירשזון, מבקשים להתנכל לו, ולכן בוחנים את הטענות בזהירות.