מסג'ינג אינטרנשיונל גייסה 1.8 מיליון דולר בהנפקה פרטית

החברה, המספקת שירותי העברת הודעות אלקטרוניות, גייסה את הסכום מבעלי מניות קיימים וגופים מוסדיים לפי מחצית ממחיר המניה הנוכחי

מתוך 65 חברות ישראליות הנסחרות בבורסות אירופה השונות, מתחת לעשר נסחרות מתחת לשווי של 10 מיליון דולר. בחלק מן המקרים, מדובר בחברות שאכזבו לא מעט את המשקיעים, ואלו דרדרו את המניות שלהן במורד ההר (ראו מקרה גלובל ברנדס). בחלק אחר מדובר על חברות שהונפקו מלכתחילה לפי שוויים נמוכים, אך לא הצליחו להתרומם מעליהם. מסג'ינג אינטרנשיונל, הנסחרת בבורסה המשנית באנגליה, משתייכת לשתי הקבוצות לעיל. באוגוסט 05' ביצעה החברה מיני-הנפקה ראשונה ב-AIM לפי מחיר של 5 פני למניה, וכעת היא נסחרת לפי מחיר של 1.5 פני בלבד, המשקף שווי שוק של כ-3.4 מיליון דולר - שווי שצפוי לעלות הודות לגיוס הון שהשלימה לאחרונה החברה.

מסג'ינג, המספקת שירותי העברת הודעות אלקטרוניות, השלימה בשבוע האחרון גיוס הון פרטי של 900 אלף ליש"ט (כ-1.8 מיליון דולר). החברה הנפיקה לבעלי מניות קיימים, כמו גם גופים מוסדיים באנגליה, 120 מיליון מניות לפי מחיר של 0.75 פני (מחצית ממחיר המניה הנוכחי). לשניים מבעלי המניות הגדולים בחברה, Prideway Holdings (הנמצאת בשליטת הוריסיו פורמן, יו"ר החברה) ו-RTI associates הוקצו 40 מיליון מניות מתוך ההקצאה האמורה.

משקיע נוסף בחברה הוא דיוויד רובנר, מנכ"ל אי.סי.איי לשעבר, שרכש בהנפקה הנוכחית 800 אלף מניות תמורת 6,000 ליש"ט. רובנר מחזיק ב-0.46% מהון החברה באמצעות חברה בשליטתו, דיוויד רובנר ונצ'רס.

כמו-כן, חתמה החברה על הסכם אופציית פוט-קול עם חברת הייעוץ הפיננסי הבריטית Pacific Continental Securities, לפיו זו האחרונה תשקיע בה 500 אלף ליש"ט לפי מחיר שיהיה שווה ערך ל-50% ממחיר המניה הממוצע ב-20 ימי המסחר שיקדמו להקצאה. האופציה נכנסת לתוקפה ב-14 באוגוסט השנה והיא תקפה לשישה חודשים.

מסג'ינג אינטרנשיונל, המנוהלת על-ידי גיא לויט, הוקמה ב-99' ועיקר פעילותה מרוכזת כיום בחברה-הבת Telemessage, הנמצאת בבעלותה המלאה. Telemessage מספקת מערכות מולטי-מדיה לניהול וקבלה של הודעות אלקטרוניות. המערכות מאפשרות למשתמשי מחשבי PC רגילים, טלפונים ניידים וטלפונים נייחים, לקבל, לשלוח ולנהל הודעות קוליות, אי-מיילים, SMS, ו-MMS לרוחבן של פלטפורמות מדיה שונות.

לחברה יש כיום הסכם שת"פ עם ספרינט-נקסטל האמריקנית, אותו היא הרחיבה לאחרונה. לדבריה, מתחילת שנת 06' ועד היום, ההכנסות החודשיות מספרינט-נקסטל הכפילו עצמן. כמו-כן, למסג'ינג יש כיום שיתופי-פעולה עם ארבע זכייניות הסלולר בישראל, בנק לאומי וחברת כרטיסי-האשראי ישראכרט. במחצית הראשונה של 06' הסתכמו ההכנסות של מסג'ינג בכ-321 אלף ליש"ט והפסדיה הסתכמו בכ-545 אלף ליש"ט. "