ג'ורג' סורוס מאמין באודיוקודס: מחזיק עתה ב-6.4% ממניות החברה

לפני כשבועיים פרסמה אודיוקודס אזהרת רווח, ומנייתה נפלה בכ-22% * מחזיק ב-2.8 מיליון מניות השוות כ-19.1 מיליון דולר * בדיווח של סורוס ל-SEC נכתב כי המניות מוחזקות בידי Quantum, קרן ההשקעות של סורוס

לפני כשבועיים פרסמה אודיוקודס אזהרת רווח, ומנייתה נפלה בכ-22%. שני בתי השקעות המסקרים את החברה בחרו אז להוריד את המלצותיהם מקניה להחזק, אך מסתבר שמשקיע אחד דווקא בחר, בסמוך לאותה אזהרה, לקנות מניות של אודיוקודס.

על-פי דיווח שמסר ל-SEC (רשות ניירות ערך האמריקנית), המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס החזיק ב-23 במארס כ-2.8 מיליון מניות אודיוקודס, המהוות 6.4% מהחברה. בדיווח גם נכתב שה-15 במארס הוא היום בו התרחש האירוע הדורש דיווח. ה-15 במארס היה יום אחרי אזהרת הרווח של אודיוקודס. מן הסתם, הוא רכש חלק מאחזקותיו עוד לפני כן.

מעניין לציין שרק יומיים לפני אזהרת הרווח, חבילת מניות בכמות שמחזיק סורוס הייתה שווה 26.5 מיליון דולר, בעוד שהיום היא שווה כ-19.1 מיליון דולר בלבד. בדיווח של סורוס ל-SEC נכתב כי המניות מוחזקות בידי Quantum, קרן ההשקעות של סורוס.

אודיוקודס, המנוהלת על-ידי שבתאי אדלרסברג, מפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות ומוצרים בתחום ה-VoIP (העברת קול ברשת). החברה רכשה בשנת 2006 שתי חברות, את נוארה, עליה שילמה 85 מיליון דולר, ואת נטרייק תמורת 10 מיליון דולר, ובתחילת 2007 מימשה את זכותה לרכוש את CTI2.

שווי השוק של אודיוקודס, הנסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, הוא כ-290 מיליון דולר. בשנת 2006 רשמה החברה הכנסות של 147.3 מיליון דולר ורווח נקי של 16.6 מיליון דולר. ברבעון הראשון של השנה היא מצפה לרשום הכנסות שינועו בטווח שבין 36 ל-38 מיליון דולר - ירידה של 15%-19.5% בהשוואה לתחזית הקודמת שמסרה, וזאת בגלל תנאי שוק חלשים יותר, כפי שמסרה החברה.

אודיוקודס