פרקליטות המדינה הצטרפה לדרישת ועדת וינוגרד מבג"ץ לדחות את פרסום העדויות

(עדכון) - ועדת וינוגרד ביקשה הבוקר מבג"ץ לחזור מההחלטה המחייבת אותה לפרסם את העדויות של בכירי הדרג המדיני והצבאי באשר להתנהלותם במלחמה

פרקליטות המדינה הצטרפה לדרישת ועדת וינוגרד מבג"ץ, שיורה על אי-פרסום תמלולי העדויות מהוועדה עד לפרסום מסקנות הביניים: "בנסיבות העניין, לא יהא זה סביר לפרסם תמלילים עד להגשת דו"ח הביניים", נכתב בתשובת המדינה.

בתשובתה מנמקת המדינה במפורט את הסיבות מדוע לא להתיר בשלב זה את פרסום הפרוטוקולים. אחד המרכיבים העיקריים בתשובת המדינה הוא נימוק הזמן: "אי אפשר להספיק לצנזר את כל מאות העדויות בזמן שהוועדה עסוקה בפרסום דו"ח הביניים, שצריך להתפרסם בסוף החודש", כותבת המדינה.

בנוסף, על-פי תשובת המדינה, יש להפיק לקח מהתוצאות שנלוו לפרסום הפרוטוקולים שראו אור עד כה: "הפרשנות לחומר המקוטע שפרסמה הוועדה גרמה לפגיעה בלתי מוצדקת, לדוגמה במשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ולכן בסופו של דבר זכות הציבור לדעת נפגעת - זוהי הצגה חלקית של העובדות, באופן שמאפשר פרשנויות רבות מדי ובלתי מדויקות".

"חרב גילוי העדויות עלול לסכל את המשך עבודתה של הוועדה", נכתב עוד, "הוועדה עומדת להמשיך ולחקור גם אחרי פרסום הדו"ח החלקי, והחשש הוא שפרסום בשלב זה יאפשר לעדים שיזומנו בעתיד לתאם עדויותיהם". כמו כן, טוענת המדינה כי על-פי החוק, אין בחובת הוועדה לפרסם את העדויות לפני שהדו"ח הסופי רואה אור.

וינוגרד דורשת מבג"ץ למנוע את פרסום הפרוטוקולים

מוקדם יותר הבוקר (א') ביקשה ועדת וינוגרד מבג"ץ לחזור מההחלטה המחייבת לפרסם את העדויות של בכירי הדרג המדיני והצבאי, באשר להתנהלותם במלחמת לבנון השנייה. בינתיים נמסר כי ללא קשר להכרעת בית המשפט, העדויות לא יתפרסמו עד מחר, מסיבות טכניות.

חברי ועדת וינוגרד התחייבו לאחרונה לחשוף את הפרוטוקולים עד לערב חג הפסח. הפרטוקולים כוללים, בין היתר, עדויותיהם של ראש הממשלה, אהוד אולמרט; שר הביטחון, עמיר פרץ; והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל דן חלוץ. לפני כשבועייים נזפו שופטי בג"ץ בחברי הוועדה, וקבעו כי התנהלותם גובלת בביזיון בית המשפט.