איזי אנרגיה אוספת תחנות תדלוק: רכשה 14 תחנות נוספות הכוללות חנויות נוחות בארה"ב תמורת כ-15 מיליון דולר

איזי דיווחה בשבוע שעבר על רכישת 26 תחנות תמורת כ-23.7 מיליון דולר * קרן ריט אמריקאית רכשה את הקרקע של 20 מהתחנות שנרכשו בעיסקה הראשונה

חברת איזי אנרגיה , בשליטת ד"ר אלי זהבי, חתמה תוך 4 ימים על הסכמי רכישה מפורטים לרכישת 2 מקבצים, הכוללים 40 תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב, בתמורה כוללת של כ-38.7 מיליון דולר.

היום מדווחת איזי כי רכשה מקבץ בן 14 תחנות דלק וחנויות נוחות תמורת כ-15 מיליון דולר, ואילו ביום רביעי האחרון דיווחה החברה על רכישה של 26 תחנות דלק וחנויות נוחות תמורת כ-23.7 מיליון דולר.

איזי תשלם תמורה נוספת עבור המלאי של התחנות והחנויות.

ב-2006 הסתכם היקף ההכנסות של שני המקבצים שנרכשו לכ-140 מיליון דולר והרווח התפעולי עמד על כ-6.3 מיליון דולר, כאשר המקבץ הראשון הניב בשנה זו הכנסות של כ-85.8 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-3.9 מיליון דולר, ואילו המקבץ שלגביו נחתם ההסכם כעת מניב הכנסות שנתיות של כ-54.5 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-2.4 מיליון דולר.

בנוגע ל-20 תחנות מתוך המקבץ הראשון, נחתם במקביל להסכם הרכישה גם הסכם עם קרן ריט (REIT) אמריקנית להמחאת זכויות החכירה של הנדל"ן שברשותן. על-פי ההסכם, תשלם הקרן כ-19.6 מיליון דולר תמורת הזכויות והיא תחכיר את הקרקע לתחנות תמורת דמי שכירות שנתיים בסך של כ-1.6 מיליון דולר. הקרקע עליה ממוקמות 6 התחנות הנותרות מהמקבץ הראשון תיוותר בבעלות איזי.

בנוגע ל-8 תחנות מתוך המקבץ השני, מתנהלים מגעים להמחאת הזכויות באופן דומה לקרן ריט, אך תנאי ההחכרה טרם נקבעו סופית.

אורן זהבי, סגן יו"ר איזי אנרגיה ומי שהוביל את העסקאות לרכישת המקבצים בארה"ב, אמר היום: "אנו שמחים שחתמנו על עיסקאות, שמסמנות מבחינתנו את התחלת יישום החזון של רכישת פורטפוליו גדול של תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי ארה"ב. אנו פועלים במרץ כדי לאתר מקבצים נוספים, העונים על הקריטריונים שהצבנו לעצמנו, ולהערכתנו נשלים רכישה של עיסקאות נוספות בתקופה הקרובה.

החכרת הנדל"ן שבבעלות התחנות לקרנות ריט מאפשר לנו לרכוש תזרים מזומנים איכותי במחיר נמוך יחסית. לאור העובדה שבקופת איזי אנרגיה יש כיום קרוב ל-30 מיליון דולר במזומן, הרי שאנו יכולים לנצל תמורה זו כדי לרכוש כמות משמעותית של תחנות ולשם ממוקדת תשומת הלב שלנו".