אחרי ארה"ב: התרופה "זלמק" יורדת מן המדפים גם בישראל בשל חשש להגברת בעיות לב

החברה תפסיק את השיווק בארץ של התרופה לטיפול במעי רגיז לאחר שה-FDA הורה לרופאים ולרוקחים שלא לרשום את התרופה למטופלים

חברת נוברטיס ישראל, תפסיק את השיווק בארץ של התרופה "זלמק" המיועדת לטיפול במעי רגיז (בעיות עיכול), בעקבות מהלך דומה שנקטה החברה בארה"ב מאז יום שישי. זאת, לאחר שמנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) דיווח על ממצאים ראשוניים לפיהם השימוש בתרופה עשוי להגביר מקרים של בעיות לב.

החברה בארץ פנתה הבוקר למשרד הבריאות ועדכנה מיוזמתה את המשרד על הוראת ה- FDA ועל כוונתה לנהוג בארץ כפי שנהגה החברה בארה"ב - להפסיק את שיווק הזלמק ולהורות לרופאים ולרוקחים שלא לרשום את התרופה למטופלים. החברה ממליצה היום לחולים המטופלים בזלמק, לפנות לרופא המטפל.

"נוברטיס (סימול: NVS) מחויבת לכללי האתיקה הבינלאומיים המחמירים ביותר ומעמידה את בטיחות החולים בראש סדר העדיפויות", נמסר על ידי החברה בארץ. "החברה פועלת בתיאום מלא עם משרד הבריאות בכדי לידע את ציבור הרופאים, הרוקחים והחולים".

במשרד הבריאות הגיבו לאט יותר, אך אישרו בצהריים כי נוברטיס פנתה אל המשרד והוסיפו כי החברה התחייבה לאסוף את התרופה מהשוק - זאת למרות שבנוברטיס הדגישו קודם כי לא מדובר במהלך לאיסוף מהמדפים. "לדברי החברה, הצריכה של התרופה בארץ קטנה", אמרו במשרד הבריאות. "החברה תיידע באמצעות מכתבים את הרוקחים והרופאים במידע החדש", הוסיפו.