מעמיק שיתוף הפעולה בין קבוצת בסר לאפריקה-ישראל: יבנו בפניקס פרויקט מגורים ומסחר ב-300 מיליון דולר

יקימו 1,000 דירות ו-3,000 מ"ר למסחר * לבייב שילם לבסר 103 מיליון שקל תמורת 2 נכסים באירופה * בני שטיינמינץ מעורב בעסקאות

נמשך שיתוף הפעולה בין קבוצת בסר לבין אפריקה-ישראל . חברת בסר פרויקטים, שבשליטת בסר הנדסה של קלמן סופרין ונחשון קיויתי, תעביר לאפריקה-ישראל של לב לבייב, מחצית מזכויותיה על קרקע בפניקס אריזונה. על הקרקע מתוכנן לקום פרויקט בהיקף השקעה של למעלה מ-300 מיליון דולר.

על-פי הסיכום בין קברניטי החברות, כל צד ישקיע הון ראשוני של 15 מיליון דולר ברכישת הקרקע, 24 דונם. לאחר ביצוע השלב הראשון, יבנו השותפות פרויקט של 1,000 יחידות דיור וכן 3,000 מ"ר של שטחים מסחריים במרכז העיר.

"אני שמח על שיתוף הפעולה" אמר מנכ"ל קבוצת בסר, נחשון קיויתי שהוסיף כי "זו סנונית ראשונה וננסה להעמיק את שיתוף הפעולה בארה"ב". מנכ"ל אפריקה-ישראל, ארז מלצר, אמר כי הכניסה לפעילות בפניקס מהווה ביטוי נוסף לאסטרטגיה העסקית של החברה להרחיב את פעילותה למדינות נוספות בארה"ב.

במקביל לעסקה בארה"ב אפריקה-ישראל שילמה לבסר אירופה את התמורה עבור 2 הנכסים הראשונים במסגרת העסקה הכוללת לרכישת נתח מהותי מעסקיה של בסר אירופה. מדובר בפרויקטים בריגה, לטביה עליהם שילמה אפריקה-ישראל 103 מיליון שקל.

השותף המקורי של בסר אירופה לפרויקטים בריגה, בני שטיינמינץ, מכר אף הוא את חלקו בפרויקטים לאפריקה-ישראל. במקביל נמשך המו"מ בין בסר לאפריקה לרכישת נכסים נוספים של בסר בערים נוספות באירופה.

אפריקה-ישראל היתה אמורה לרכוש מבסר אירופה 4 נכסים נוספים ברומניה, במסגרת העסקה, אך שטיינמינץ מימש את אופציית הסירוב הראשונה ורכש את חלקה.

על פי הערכות של בסר אירופה, שהרוויחה ב-2006 32.5 מיליון שקל, לאחר המימוש בלטביה וברומניה היא תרוויח 98 מיליון שקל לפני מס.