מחלוקת בין פרץ להירשזון בנוגע למינוי יו"ר לתעש: הירשזון מציע את בתו של איש ליכוד

תפקיד יו"ר דירקטוריון תעש אינו מאויש כבר יותר מחצי שנה בעקבות התפטרותו של עובדיה עלי, שמונה ליו"ר מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה

שר הביטחון, עמיר פרץ, ושר האוצר, אברהם הירשזון, חלוקים בנוגע למועמד לתפקיד יו"ר דירקטוריון תעש. פרץ מציע את מועמדותו של תא"ל מיל. אבנר רז ואילו הירשזון מציע לכהונה את חברת דירקטוריון תעש עו"ד אסתי מצא, בתו של יו"ר הבונדס ואיש הליכוד יהושע מצא.

תפקיד יו"ר דירקטוריון תעש אינו מאויש כבר יותר מחצי שנה בעקבות התפטרותו של עובדיה עלי, שמונה ליו"ר מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה.

באחרונה שלח מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, מכתב להנהלת תעש ולכל חברי הדירקטוריון, בדרישה לכנס את הדירקטוריון כדי לבחור יו"ר. הלחץ למנות יו"ר נובע בין השאר ממצבה הכספי הקשה של תעש וגם לאור החלטת הממשלה שאישרה באחרונה את פיצולה.

הירשזון הפתיע את הדירקטוריון כאשר הציע לבחור בעו"ד מצא ליו"ר. לטענתו למצא יש ניסיון מנהלי והיא עבדה בתפקידים בכירים במספר חברות. פרץ העלה כמועמד נגדי את תא"ל מיל. אבנר רז שניהל עד לאחרונה את חברת לומניס. רז היה בתפקידו הצבאי האחרון מפקד להד ציוד בחיל האוויר ושימש כמעט 10 שנים כמנכ"ל אלישרא.

מקורבים להירשזון אישרו כי מצא היא המועמדת, אך הוסיפו כי גם המועמד שהעלה פרץ הוא מועמד ראוי. לדבריהם השיקול היחידי המנחה את הירשזון הוא להפריט את תעש על בסיס החלטות הממשלה, וכי היו"ר ייבחר על פי תמיכתו בהפרטה. לדבריהם אם רז יתמוך בהפרטת אין הם פוסלים תמיכה בו.

הדירקטוריון יתכנס לאחר החג כדי לבחור את היו"ר.