סקר תעשייה רבעוני של הבנק המרכזי ביפאן לחץ את המדדים המובילים במדינה לירידות שערים

(עדכון) - הסכם הסחר החופשי בין ארה"ב לדרום קוריאה סייע למניות החברות מוטות הייצוא * הודו צנחה 3.2% בשל העלאת הריבית לרמה של 7.75% בסוף השבוע האחרון

מספר נתונים כלכליים ומדדי אמון בתעשייה לחצו היום מספר בורסות באסיה לירידות שערים. ביפאן היה זה סקר אמון שנערך בתעשייה שלחת על הבורסות לנעילה שלילית של מעל 1% ובהודו הגיבה הבורסה לעליית הריבית האחרונה מסוף השבוע הקודם. באוסטרליה היו אלה מספר נתונים בתחום הקימעונאות והנדל"ן שלחצו את המדדים המובילים.

מדד מורגן סטנלי לאזור האסיאתי-פסיפי ירד 0.9%. הניקיי היפאני ננעל בירידה של 1.5% והטופקיס השיל 1.8%. במקביל ננעלו בורסות הונג-קונג, הודו, מלזיה, אוסטרליה ופקיסטן בירידות שערים.

מניות תעשיית הפלדה, הובלו על ידי חברת ניפון (Nippon), לירידות חדות לאחר שסקר אמון שנערך בתעשייה הראה על חשש מפני התחזית העתידית של מגזר יצרני זה. ניפון צנחה 4.5%.

הסקר נערך על ידי הבנק המרכזי ביפאן וכלל סקטוריי תעשייה נוספים. גם בקרב המגזרים הנוספים התחזיות לא היו טובות באופן גורף, אולם התחזית לענף הפלדה רשמה את הירידה הגדולה ביותר מקרבם.

בהודו עליית הריבית האחרונה לרמה של 7.75% הביאה למימושים ערים בבורסה שננעלה בירידה של 3.2%.

מדד ה-CSI הסיני עלה 2.5%. את הבורסה הסינית משך מגזר הפלדה, שמחליש כאמור את הבורסה השכנה ביפאן. עליית המגזר בסין מקורה בדיווח כספי חזק של חברת Baoshan Iron & Steel שהצביע על זינוק של 77% ברווחים.

עוד נציין את בורסת דרום קוריאה שנסחרה בעלייה על רקע סיום חיובי למשא ומתן להסכם סחר חופשי בין המדינה לארה"ב. ההסכם הביא דחיפה חיובית בייחוד למניות החברות מוטות הייצוא.