נאוה שטראוס: התביעה בעניין העתקת צעצועים נועדה להביך את משפחת שטראוס

הגיבה על התביעה של החברה הבלגית פרדיסו טויס אן.וי שהוגשה נגדה, בטענה כי היא מייצרת ומשווקת צעצועים מועתקים

נאוה מיכאל-צברי-שטראוס, בתה של רעיה שטראוס, טוענת כי התביעה שהגישה נגדה החברה הבלגית "פרדיסו טויס אן.וי", בטענה שהיא מייצרת ומשווקת צעצועים מועתקים, נועדה להביך את משפחת שטראוס, שאין לה כל קשר לתביעה.

בכתב הגנה שהגישה, באמצעות עו"ד עופר צור, טוענת צברי, כי אין לה כל יריבות עם החברה הבלגית וכי התביעה נועדה להפעיל עליה לחץ בלתי הוגן, להיכנע ולשלם, תוך שימוש לרעה בהליכי משפט.

החברה הבלגית, המשווקת צעצועים בעולם, תובעת 2.6 מיליון שקל מצברי, בטענה שהיא הטעתה אותה ולא גילתה לה כי מכרה לה צעצועים מועתקים לצורך שיווקם, המפרים את זכויות הקניין הרוחני של חברה אחרת.

צברי היא הבעלים והמנהלת של חברת מנגו צעצועים, בעלת מפעל לייצור צעצועים. פרדיסו מפיצה את מוצרי מנגו באירופה החל מ-98', ומבין המוצרים שמכרה מנגו לפרדיסו היו מוצריה של חברה צרפתית בשם "גרופ ברשה". לטענת פרדיסו, מנגו נמנעה מלגלות לה כי העתיקה שניים ממוצרים של ברשה והחלה בייצורם ובשיווקם בעצמה. כתוצאה מכך, נטען, הגישה ברשה כתב תביעה, ופסק דין חייב את פרדיסו ומנגו לשלם לברשה כ-450 אלף אירו. לטענת פרדיסו, מנגו לא שילמה את חלקה והיא נאלצת לשלם את מלוא סכום פסק הדין.

מנגו הגישה בסוף השבוע שעבר, באמצעות עו"ד אורלי טננבאום, כתב תביעה שכנגד נגד פרדיסו בסך כ-495 אלף שקל, בטענה כי פרדיסו נותרה חייבת לה כספים בגין צעצועים שסופקו לה. (ת.א. 1104/07).