המתווך בעסקת אוסיף: "גאידמק יהפוך את אוסיף לאפריקה ישראל"

(עדכון) - כך אומר ל"גלובס" רוני מאנה, שתיווך בעסקה שבה רכש ארקדי גאידמק את השליטה בחברת הנדל"ן ממשפחת אביב ב-600 מיליון שקל * דורון אביב: "לגאידמק יש מצבור גדול של קרקעות ברוסיה ובמזרח אירופה, אותם הוא ייצוק לתוך הפלטפורמה הציבורית"

אף אחד לא יופתע לגלות שגם הפעם המתווך בין הצדדים בעסקה היה ה"מגה מתווך" רוני מאנה. מאנה, שחתום על התקשרויות רבות בעולם הנדל"ן, ואשר היה המתווך בעסקת גאידמק-מנרב שלבסוף לא יצאה לפועל, מספר ל"גלובס" כי כבר מהרגע הראשון ידע שגאידמק ירכוש את אוסיף .

מאנה חתום גם על העסקה למכירתה של חברת אזורים, שהייתה בשליטת נוחי דנקנר, לאיש העסקים שעיה בוימלגרין, והוא שימש גם כמתווך בעסקה נוספת של בוימלגרין, למיזוגה של דנקנר השקעות של יצחק תשובה לתוך אזורים.

"איתרתי קונים פוטנציאליים לאוסיף, ביניהם גם ג'קי בן זקן ושותפו אברהם נניקשווילי שגילו עניין, אבל הכימיה בין ארקדי גאידמק לדורון אביב ודפנה הרלב הייתה מיידית, וידעתי שזה ייסגר מהר מאוד", מספר מאנה. "לחצתי שהם יחתמו עוד במהלך הפסח, כי חששתי שאם המו"מ יגלוש מעבר לכך - הוא לא ייחתם". מאנה מספר עוד כי הפערים בין הצדדים לא היו כה גדולים, וכי תחילה אמנם דרשו בני משפחת אביב 625 מיליון שקל, אך מהר מאוד הגיעו הצדדים לפשרה.

מאנה מספר על החבר החדש שלו, ואומר כי "כשיש לך קליינט כמו ארקדי גאידמק, שאני חבר מאוד קרוב שלו, העסקה הופכת הרבה יותר קלה. הוא יודע מה הוא רוצה ופועל מהר מאוד". עוד לדבריו, "בקרוב אנשים רבים נוספים יבינו את רצינות הכוונות שלו, ושהוא הולך להפוך את אוסיף ל'אפריקה ישראל' ".

ואפרופו אפריקה ישראל, בעבר היה גאידמק בעל מניות בחברה, אך הוא מימש את אחזקותיו עוד בטרם החל גל הצפת הערך הגדול בחברה, שממשיך גם בימים אלו. מימוש אחזקותיו באפריקה "עלה" לגאידמק בהפסד וירטואלי של מאות מיליוני דולרים, וכעת נותר להמתין ולראות האם איל ההון הרוסי אכן יצליח לייצר גרסה משלו לאפריקה ישראל.

אולי הניסיון השלישי יצליח

גאידמק, שזהו הניסיון השלישי שלו להיכנס לבורסה המקומית, מקווה מן הסתם שהפעם הוא יעלה יפה. מלבד הפיצוץ עם מנרב , גם המגעים שניהל מול משפחת נמרודי לרכישת השליטה בהכשרת הישוב פוצצו מיד לאחר ההודעה הראשונית על ההסכם. נציין עוד, כי בעבר נקשר גאידמק גם בהסכם לרכישת בית ההשקעות אפסילון, אך גם במקרה ההוא לא נחתמה לבסוף כל עסקה. אביב לא מוטרד מכישלון העסקאות הקודמות, ולדבריו "דיברתי עם האיש והוא מתכוון ביזנס".

אחת התוכניות שכבר לא ייצאו אל הפועל בעקבות כניסתו של בעל העניין החדש, היא מיזוגה של החברה הקבלנית הפרטית אביב, שבשליטת המשפחה, לתוכה של אוסיף. הכוונה המקורית הייתה להפוך את אוסיף לחברת גג שמעניקה פתרון לכל צרכי הענף השונים, ולשם כך גם נרכשו לאחרונה אחזקות אלוני חץ בחברת עוגן העוסקת בנדל"ן מניב.

"אביב תישאר פרטית, כפי שעבדנו עד היום. המיזוג היה כדאי כל עוד היינו בשליטה, אך כעת הכדאיות ירדה", מסביר אביב, שמעריך כי בנוסף לשוק המקומי גאידמק יוביל את הקבוצה לעסקאות ברוסיה ובמזרח אירופה. "יש לו שם מצבור גדול של קרקעות, אותם הוא ייצוק לתוך הפלטפורמה הציבורית", צופה אביב.

בעקבות ההסכם מסר גאידמק כי "אוסיף תתרום לסינרגיה המשותפת של קבוצתי, ותתרום מניסיונה בתחומי התשתיות, התכנון, המימון והיזמות בפרויקטים בישראל ובחו"ל. כן, תהפוך אוסיף לפלטפורמה עבור קבוצת ארקדי גאידמק בישראל, ותתרום להמשך פיתוחה כחברה בינלאומית מובילה הן בישראל והן בחו"ל, בתחומי הנדל"ן והתשתיות"