סונול איבדה חוזה האספקה לאל-על לאחר העברת הבעלות מהבורוביצ'ים

אל-על בחרה בפז כספקית הדלק העיקרית למטוסי החברה בחוזה, הנחשב לגדול ביותר בשוק התעופה האזרחית והיקפו נאמד ב-600-700 מיליון שקל בשנה

כחצי שנה לאחר העברת השליטה לקבוצת עזריאלי, חברת הדלק סונול סופגת מכה דווקא מכיוון הבעלים הקודמים, משפחת בורוביץ', לשעבר מבעלי השליטה בגרנית הכרמל . ל"גלובס" נודע כי סונול, שבשליטת גרנית הכרמל, איבדה באחרונה את החוזה הגדול לאספקת דלק למטוסים (דס"ל) לחברת אל-על , שהיקפו הכספי נאמד ב-600-700 מיליון שקל בשנה.

אל-על, הנמצאת בשליטת קבוצת כנפיים שבבעלות משפחת בורוביץ', בחרה בפז , שבשליטת צדיק בינו, כספקית הדלק העיקרית למטוסי החברה. המכרז הוא לשנה; פז צפויה לספק כ-70% מתצרוכת הדלקים לאל-על, ואילו יתרת הכמות (30%) תתחלק שווה בשווה בין דור אלון, שבשליטת דודי ויסמן, לדלק של יצחק תשובה. זו הפעם הראשונה שדלק מצטרפת למעגל הספקים של אל-על.

המכרז לאספקת דלקים לאל-על נחשב לגדול ביותר בשוק התעופה האזרחית. סונול החלה לספק דלקים לאל על ברבעון השני של 2004, לאחר שגברה על פז במכרז. ההסכם למכירת דס"ל לאל-על היה לתקופה של שנה וחצי (18 חודשים) והסתיים בסוף מארס 2007.

מדו"חות גרנית הכרמל, שבניהול עמי סגיס, עולה כי היקף הרכישות של אל-על מסונול ב-2006 הסתכם בכ-633 מיליון שקל (לא כולל חודש דצמבר). ב-2005 היקף רכישות הדלקים הגיע לכ-642 מיליון שקל, וב-2004 לכ-264 מיליון שקל.

לדברי גורמים בחברות הדלק, התחרות במכרז לאספקת דלקים לאל-על היתה אגרסיבית במיוחד, והדבר הוביל לשולי רווח נמוכים יחסית בהשוואה למכרזים קודמים.

מפז נמסר בתגובה "נכון למועד זה, לא נחתם הסכם כלשהו בין פז לאל-על, על כל המשתמע מכך". גורמים במשק הדלק המקורבים לסונול אמרו כי המדיניות החדשה של החברה היא לא לזכות במכרזים באמצעות מתן מחירי הפסד. מסונול נמסר כי החברה מסרבת להגיב על הסכמים מסחריים שלה.